כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הנופש הסתיים בטרגדיה: בן 12 נהרג בצפון

משפחת הלברשטט מבני-ברק, יצאה לנפוש ביישוב דלתון • במהלך טיול אופניים שערכו הילדים בכביש המערכת הסובב את היישוב ארעה תאונת-דרכים קטלנית • יהשוע ז"ל, בן 12 - נהרג, אחיו נפצע

האופניים בהם נסעו הילדים. צילום יעקב פלץ דוברות זק"א
האופניים בהם נסעו הילדים. צילום יעקב פלץ דוברות זק"א

טרגדיה מזעזעת בצפון: בכביש המערכת במושב דלתון - הסמוך לצפת - אירעה תאונת דרכים קטלנית, בה מצא את מותו הילד יהשוע הלברשטט ז"ל, בן 12, בנו של הרב יצחק, ונכדו של הרב יעקב ציטרון, החזן הנודע מבני-ברק. אחיו של הילד, אהרן בן מרים, נפצע באורח קל.

בני המשפחה, מתגוררים ברחוב נורוק בקרית הרצוג בבני ברק, הגיעו למושב דלתון לנופש. אבי המשפחה שהה בעת התאונה בבית החולים תל השומר עם אחד מילדיו שעבר אתמול ניתוח, בעוד האם יצאה עם יתר הילדים לדלתון. עם היוודע דבר האסון, יצא האב בדרכו לצפון, בעוד האם שהתה בבית החולים זיו בצפת.

גופת הילד שוחררה לפני זמן קצר מבית החולים בצפת, והובלה לירושלים - שם תיערך ההלוויה.

התאונה אירעה לאחר ששני האחים, רכבו על אופניים, ונפגעו מרכב חולף. יהשוע נפצע באורח קשה מאוד. צוותי 'איחוד הצלה' ומד"א ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות, ומסוק הוזנק למקום על מנת לפנותו לבית החולים. לאחר שפעולות החייאה ממושכות לא צלחו, פונה הילד לבית החולים 'רבקה זיו' בצפת, לקביעת מוות.

יוסי זליקוביץ, איש זק"א ומתנדב איחוד הצלה מירון, מספר ל'בחדרי חרדים': "קיבלתי קריאה על תאונת דרכים קשה בדלתון. כשהגעתי, ראיתי את הילד כשהוא שרוע על הכביש, ללא דופק וללא נשימה. התחלנו בפעולות החייאה, שלצערנו לא צלחו. הילד סבל מפגיעת ראש קשה ופגיעת צוואר. באותה שעה צוות מד"א הצטרף לפעולות ההחייאה. לאחר פעולות החחיאה מתקדמות הוחלט לפנותו לבית החולים בצפת לקביעת מוות".

אהרן, אחיו של יהושע ז"ל, בן 11, שנפגע אף הוא בתאונה, פונה במצב קל לבית החולים, עם חבלות בראשו ובפלג גופו העליון.

יש לציין, כי בימים אלו - בחופשת הקיץ - בני נוער רבים רוכבים על אופניים, וחבישת קסדה היא חובה. בתאונה זו, הילד לא חבש קסדה. אילו היה עושה כן, אומרים אנשי הצלה, רבים הסיכויים כי הפגיעה הייתה מזערית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}