כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

למה התפוצץ המו"מ עם 'אלקטרה'? • חשיפה

בשבוע שעבר נראה היה שמשבר 'אלקטרה' מאחורינו: פגישה בין בכירים ב'עדה החרדית' לבכירים בחברה, הולידה הבנות שאמורות היו להוביל לסיום הפרשה • אלא שגורמים אלימים ב'עדה החרדית' הטילו חיתתם על דייני בית הדין - והעסקה התפוצצה • וגם: איך כל זה קשור למתח השורר בשבועות האחרונים ב'עדה החרדית'?

הסיקריקים גוררים למלחמה. התקפה על רכב של חברת אלקטרה. צילום: חדשות24
הסיקריקים גוררים למלחמה. התקפה על רכב של חברת אלקטרה. צילום: חדשות24



המאבק נגד חפירת קברי הקדמונים ביפו הולך וצובר תאוצה. רבנים מכל גווני הקשת החרדית מודיעים על הצטרפותם למאבק, וימי 'בין הזמנים', בהם בחורי הישיבות נמצאים בפגרת קיץ, עשויים להביא אל המקום אלפים רבים, שיעבירו שם חלקים ניכרים מימי החופשה, על-פי הוראת גדולי ישראל.

אלא שבשוליים ניטש מאבק נוסף: בשבוע שעבר חשפנו את קצה הקרחון של המלחמה המתנהלת נגד חברת 'אלקטרה'. בכתבה, שעוררה הדים רבים, וזכתה להתעניינות שיא, חשף אתר 'בחדרי חרדים' פרטים ששפכו אור על המאבק הלא מקודש שהכריזו גורמים לוחמניים נגד בחברה, וזאת על לא עוול בכפה.

השערורייה נחשפת: מה עומד מאחורי החרם על חברת 'אלקטרה' • תחקיר מסעיר

בשורת גילויים שנחשפו לראשונה, בעקבות חוברת שהגיעה לידי כתב 'בחדרי חרדים' מגורם ב'עדה החרדית', עולה הרושם כי המאבק המתנהל כנגד 'אלקטרה' נובע גם מאינטרסים אחרים, כאלה שאינם קשורים כלל ועיקר לכבוד המת. אינטרסים כלכליים? אתם אמרתם.

בשבוע האחרון חלו התפתחויות לא מעטות בפרשה. כפי שהבטחנו אנו מביאים את הפרק השני בסאגה.

פגישה, הצעה והסכמה

באמצע שבוע שעבר, לאחר אין-ספור מאמצים שנעשו מצד מנהלי 'אלקטרה', להביא לידיעת ראשי 'העדה החרדית', כי אין לחברה כל קשר לחפירות המתבצעות במתחם ביפו, ולאחר ש'העדה החרדית' פסלה את הבורר, שהיא עצמה הציעה – עו"ד רם כספי, ישב בכיר ב'אלקטרה' עם מספר בכירים מהנהלת 'העדה החרדית'.

במהלך הפגישה, שהתקיימה בירושלים, שאל הבכיר, שקיבל ייפוי-כוח מהנהלת החברה לעשות הכל בכדי להביא לסיום הפרשה: כיצד אני יכול להוכיח שאנו לא קשורים לעניין. עד היום ניסינו הכל. הורדנו את הערת האזהרה שהייתה לזכותנו על הקרקע, הוצאנו הודעה לבורסה כי אין לנו שייכות לקרקע, הסכמנו להביא בורר - אך כלום לא עזר. מה באפשרותנו לעשות בכדי להביא לסיום הסאגה? שאל במרירות.

היושבים מולו השיבו לו, כי לדעתם אין כל אפשרות לעצור את מחול השדים ההולך ומתפתח. "דבר אחד אתה יכול לעשות", אמרו. "תבואו לבית הדין ותגידו שאתם מסכימים להעניק ייפוי-כוח למי שצריך, בכדי שאם בידי חברת אלקטרה יש את הכח לעצור את החפירות - היא תעשה זאת".

הנציג מ'אלקטרה' שמע את התנאי - ופניו חפו. בחברה ציבורית, המחויבות למסור דין וחשבון על כל צעד שהיא עושה, מהלך מעין זה הוא כמעט בלתי-אפשרי.

הצדדים נפרדו בידידות, והבכיר פנה לשולחיו מהחברה ודיווח על תוצאות הפגישה. הללו, בתחילה, סירבו לשמוע על ההצעה החדשה. אך לאחר שהוסבר להם, כי בכך תבוא הפרשייה לקיצה, הסכימו לתת יד למהלך.

לעשות סדר בבית

בשעות הבוקר של יום המחרת הגיע נציג 'אלקטרה' לבית הדין, מתוך מטרה לעשות את אשר התבקש. אלא ששם הוא נתקל בצעקות: לא נקבל את פני נציג החברה, עד שיוציאו צו מניעה לחפירות.

"והלא הוכחנו שאי-אפשר, ואנחנו מסכימים להעניק את הייפוי-כוח בידי בית דין", אמר הנציג.

אך כלום לא עזר.

גורמים ב'עדה החרדית' עמם שוחחנו במהלך השבוע שעבר, רואים חובה לפרסם את הדברים. לדבריהם, "המחלוקות ב'עדה החרדית' מציגות אותנו באור מגוחך. נציגים בכירים מהנהלת העדה נפגשו עם נציגי החברה, והעלו בפניהם את הרעיון, אבל גורמים אלימים, המהלכים אימים על חברי הבד"ץ, לא מאפשרים למהלך לרקום עור וגידים, ומוציאים אותנו מגוחכים.

"זה לא יכול להימשך כך. אנחנו נכנעים לאלימות, ונראים כאילו אנחנו לא רציניים. לא ירחק היום וחברת 'אלקטרה' תתחיל לתבוע אישים מסוימים ב'עדה החרדית' תביעות אישיות על הנזקים שנגרמו להם. המצב כמות שהוא לא יכול להימשך".

• יש אפשרות לסיים את זה?

"אנו חושבים שהאפשרות היחידה", אומרים הבכירים ב'עדה החרדית', "היא לעשות סדר אצלנו בבית. החודשים האחרונים גרמו נזקים אדירים ל'עדה החרדית'. אם המצב יימשך כפי שהוא כעת, החרם החילוני עליו הכריז נחום ברנע, יתרומם. אני שומע כבר על גורמים חרדים שרוצים להחרים את ההכשר. ולא נעים לי להגיד, אבל במקרה דנן אני מסכים איתם. יש גורמי שוליים שהורסים כל חלקה טובה, מתנהגים באלימות, ועושים כל מעשה פשע, וברחוב זה מצטייר כאילו יש להם גיבוי מ'העדה החרדית'. זה לא אנחנו. זה לא קנאות. זה ייצר הרס".

איך תסתיים הסאגה? קשה להעריך, אך דבר אחד בטוח: הציבור החרדי אינו קונה יותר דברי קנאות, ממי שמסכנים חיי אדם, נוהגים בבריונות, ומחללים שם שמיים.

וזה עוד בלי שדיברנו מילה אחת על האינטרסים הכלכליים המוסווים היטב על-ידי איצטלא דקדושה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}