כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ניר ברקת במאבק חדש: "לא יקום בי"ס חרדי בקרית יובל"

הרשמה לבית ספר חרדי לבנות מטעם 'החינוך העצמאי' בקרית יובל בירושלים, כבר גוררת מלחמה • פינדרוס: לא מקימים בי"ס • קרלמן: יקום, עם כל האישורים • ברקת: לא נאשר

חרדים מחוץ לתחום. ניר ברקת וחבר
חרדים מחוץ לתחום. ניר ברקת וחבר

המאבק של קבוצת החילונים האנטי חרדיים נגד החרדים המתגוררים בשכונת קריית יובל בירושלים, על צביונה של השכונה עולה שלב: בשבוע שעבר נפתחה הרשמה לבית ספר חרדי לבנות מטעם 'החינוך העצמאי', שעל פי פרסומים ימוקם בלב השכונה.

במהלך השבוע האחרון הופצו פליירים ברחבי השכונה, המבשרים על פתיחת בית הספר החרדי החדש בלב השכונה "בעידודם ובהמלצתם של גדולי ישראל שליט"א", כבר לקראת שנת הלימודים הבאה.

לפליירים צורפו מכתבים של הרב ישראל גנס, מבכירי החינוך החרדי בעיר, והרב יצחק זר שכתבו: "ב"ה ובשכונה התרבו בני התורה הרוצים לחנך את בנותיהם לפי רוח ישראל סבא בקדושה ובטהרה".

על פי התכנון, ייפתח הבית ספר בשלב ראשוני עם כיתות א', ב' וג', ובשלב מאוחר יותר ייפתחו כיתות לימוד גבוהות יותר. במקביל, ייפתחו גנים, גם הם מטעם החינוך העצמאי, שמבטיח כי מדובר גם בצהרון עם ארוחות חמות והסעות מסובסדות לילדים שיבואו משכונות הסמוכות.

אחת המחנכות שאמורות ללמד במקום סיפרה לעיתון 'זמן ירושלים', שחושף את פרטי המאבק: "בעיקרון הכול תלוי במספר הנרשמות, אבל הכול בתקן של בית יעקב, מבחינה רוחנית ומבחינה לימודית. המבנה יקום ברחוב שטרן 27, שם יש מבנה ששלוש כיתות יכולות להיכנס בו".

באשר לאישורי העירייה היא אומרת ל'זמן ירושלים': "יש לנו סמל מוסד. מה שטוב הוא שיש לנו סמל מוסד כי אנחנו רשת, בגלל שאנחנו רשת זה אחרת, אנחנו מוכרים במשרד החינוך. זה לא שאנחנו באים בלי שם. למשל תשלום שכר לימוד יהיה כמו בבית יעקב, לא משהו פרטי".

גורמים במשרד החינוך מגיבים לתכנונים ואומרים ל'זמן ירושלים': "מהאגף לחינוך מוכר שאינו רשמי שבמשרד החינוך נמסר כי טרם התקבלה בקשה לפתיחת מוסד בבעלות בית יעקב בקריית היובל, ירושלים".

בנציגות החרדית בעיריית ירושלים יש גרסאות שונות בקשר למאבק של בית הספר החרדי בשכונה. סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, הכחיש כל שמועה על הקמת בית הספר, ואילו חבר המועצה ישראל קלרמן מאשר את הקמת בית ספר החרדי החדש בשכונה ומדגיש, כי עד תחילת שנת הלימודים יקום הבית ספר עם כל האישורים המתוכננים.

בעיריית ירושלים מדגישים כי הם אינם מתכוונים לאשר את בית הספר והיוזמה קודמה שלא על דעתה. "אין ולא הייתה כל כוונה של העירייה להקים או לאשר בית ספר חרדי בקרית היובל בכלל וברחוב שטרן בפרט. הדבר מנוגד לחלוטין למדיניות העירייה באשר לשמירת צביון השכונה, אשר לא מאשרת בה הקמת מבני ציבור ובתי ספר חרדיים ואף ביטלה החלטות כאלה שהתקבלו בעבר. כמו כן העניין הובהר בצורה ברורה גם למנהל המוסד. מדיניות העירייה היא כי יש לשמור על צביונה הממלכתי של קריית היובל, ויש לכך הסכמה רחבה במועצת העיר ובציבור", מסרו ל'זמן ירושלים'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}