כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפרקליטות הובסה שוב: צחי הנגבי זוכה

בית המשפט השלום בירושלים זיכה ח"כ צחי הנגבי מקדימה, בפרשת המינויים הפוליטיים • הורשע במתן עדות שקר • בפרקליטות המדינה התקשו להסתיר את ההלם הכבד מההפסד הצורב • שוקלים לערער

חוגג. צחי הנגבי. צילום: col
חוגג. צחי הנגבי. צילום: col

בתום ארבע שנים של דיונים בתוך כותלי בית המשפט, זיכה הבוקר (ד) בית המשפט השלום בירושלים את ח"כ צחי הנגבי מקדימה, בפרשת המינויים הפוליטיים בעת שכיהן כשר לאיכות הסביבה, מטעם הליכוד.

יחד עם הזיכויים, הוא הורשע במתן עדות שקר במהלך הדיונים והחקירות בפרשה. עונשו של הנגבי בעבירה זו עדיין אינו ידוע.

בפרקליטות המדינה התקשו להסתיר את ההלם הכבד שנמרח על פניהם. עד לפתח הדיון האמינו בפרקליטות כי הרשעתו של הנגבי היא כמעט עובדה מוגמרת.

בפרקליטות המובסת מנסים כעת להבליט את עדות השקר בה הורשע הנגבי, ואף שוקלים לערער על החלטת בית משפט השלום בירושלים.

לדברי השופטים, במינויים של ח"כ הנגבי באותה תקופה לא היו מניעים של שוחד בחירות, וכי הוא העביר את המינויים לדרג המקצועי שיחליט ויפעיל שיקול דעת בנושא.

כתב האישום שהוגש נגד הנגבי בשנת 2006 הכיל אישומים ארוכים על מינויים לא כשרים של חברי ליכוד, בעת שכיהן כשר לאיכות הסביבה בשנים 2001-2003.

תגובתו של ח"כ צחי הנגבי בעקבות הזיכוי בתיק לא איחרה לבוא: "בית המשפט השכיל לחזק את מדינת ישראל, אני שמח ואפילו מאושר מהדרך שבית המשפט חש כלפי המעמד שלי בסיפור הקשה הזה. בית המשפט היטיב להבין שבעת כהונתי פעלתי מתוך מודעות לשגרת חיים אחרת ולכן בית המשפט דחה ברוב דעות את הניסיון לקבוע כי במהלכי בנושא המינויים נפל פגם פלילי".

על תחושתו לאחר הכרעת הדין אמר: "זו הרגשה שקשה לתאר אותה במילים ולא אעשה זאת. כרגע, החובה הראשונה שלי היא לקרוא ולהבין את ההכרעה, ורק אחר כך להתייחס".

חבריו של ח"כ הנגבי הביעו גם הם את שמחתם על זיכוייו. ח"כ דליה איציק אמרה: "זה נשמע הרבה יותר טוב ממה שחששנו. נדמה לי שהפוליטיקה הישראלית זקוקה לו".

בתוך כך, היו גם כאלו שהביעו אכזבה מהחלטת בית המשפט. "זהו יום רע מאוד לכל מי שמנסה להלחם במינויים הפוליטיים, כדי לנקות את המערכת השלטונית בישראל. על הנגבי להשעות את עצמו מכל תפקיד ציבורי בעקבות הרשעתו במתן עדות שקר", אמר ח"כ אריה אלדד.

התנועה לאיכות השלטון הגיבה להכרעת הדין במשפטו של צחי הנגבי ואמרה: "בהתחשב במעמדו ותפקידו של הנגבי, אנו סבורים כי יש להטיל קלון במקרה זה ועל הנגבי ללכת הביתה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}