כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

החזיקה ס"ת בכותל - והורחקה עד ר"ח הבא...

יו"ר תנועת 'נשות הכותל' הוציאה במהלך תפילת שחרית של ר"ח ספר תורה מהתיק והחלה לרקוד עד שנעצרה לחקירה • במשטרה הוחלט על הרחקתה מהכותל לתקופה של 30 יום

הכותל המערבי
הכותל המערבי

מהומה, הבוקר (ב) בכותל המערבי, במהלך תפילת ראש חודש: המשטרה עצרה את ענת הופמן, יושבת ראש קבוצת 'נשות הכותל' משום שאחזה ספר תורה ליד הכותל המערבי.

החזקת ספר התורה בידי נשים ליד הכותל המערבי נוגדת את החוק, לאחר קביעת בית המשפט העליון בעניין זה. הופמן נלקחה לתחנת המשטרה לחקירה, וחברותיה למניין ערכו הפגנה בחוץ לאות מחאה.

הנשים נוהגות להגיע לכותל אחת לחודש, במשך שנים רבות, כדי לערוך במקום תפילה. כשהגיעו לקריאת התורה הוציאה הופמן ספר תורה מהתיק - ונעצרה, לאחר שהנשים החלו לרקוד עם הספר לעבר היציאה מהרחבה - שם נעצרה.

לאחר חקירה ממושכת, הוחלט כי הופמן תורחק מממתחם הכותל ואיזוריו לתקופה של 30 יום, עד ר"ח הבא...

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, הביע זעזוע וצער עמוק מהתקרית ברחבת הכותל: "אלפי מתפללים הגיעו הבוקר אל הכותל המערבי; ובמקום להתייחד עם קדושת המקום נאלצו להיות עדים למאבק פוליטי קנאי, של קבוצה קיצונית, שמתנהל על גבם.

"הכותל המערבי הוא מקום של אחדות עם ישראל ולא מקום של קיטוב וחידוד הבדלים. אני מיצר צער רב על בחירתם של גורמים אינטרסנטים להפוך את רחבת הכותל המערבי לאדמת מריבה, כנגד פסיקתו המפורשת של בית המשפט העליון – ובייחוד בתשעת הימים שלפני תשעה באב, היום שבו חרב בית מקדשנו בעוון שנאת חינם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}