כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סנדרה, מצילתו של מוישי - מהיום ישראלית

קרוב לשנתיים לאחר הפיגוע שהחריד את העולם, במהלכו התגלתה במעשה גבורה הירואי והצילה את הילד מוישי הולצברג מזרועות המחבלים - מקבלת היום סנדרה סמואל אזרחות ישראלית • המעגל נסגר

מוישי הולצברג על זרועותיה של סנדרה, ברגעים שהרטיטו את העולם. ארכיון בחדרי חרדים
מוישי הולצברג על זרועותיה של סנדרה, ברגעים שהרטיטו את העולם. ארכיון בחדרי חרדים

סגירת מעגל מרגשת: קרוב לשנתיים לאחר המעשה ההירואי שביצעה כאשר הצילה את הילד מוישי הולצברג מזרועותיהם של הטרוריסטים, קיבלה סנדרה סמואל, המטפלת של מוישי הולצברג, בנם של השלוחים גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד שהלכו לעולמם בפיגוע הטרור במומבאי - מעמד של אזרחית ישראל, זאת לאחר אישורו של שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי.

בתוך בליל מראות הזוועה שזרמו ממובאי לכל העולם באותן שעות אימה בהן היו השלוחים יחד עם עוד יהודים שבויים בבית חב"ד בידיהם של המחבלים צמאי הדם - הזיל העולם כולו דמעה של התרגשות למראה הילד מוישי טהור-העיניים, המחולץ על ידי המטפלת ההודית, וזועק: "אמא, אמא!".

סנדרה הייתה המטפלת ההודית של מוישי בבית חב"ד במומביי שבהודו, בו נהרגו מספר אנשים ביניהם גם הוריו של מוישי, השלוחים גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד.

לאחר כמה שעות הגיעה סנדרה לארץ יחד עם סבו וסבתו של מוישי, כשהם מלווים את גופותיהם של היקירים שהיו לקורבנות הטרור. כעבור מספר שבועות מאז באה ארצה במטרה לטפל במוישי, הונפק עבורה אישור שהייה זמני בארץ, עד להסדר מעמדה באופן סדיר.

היום (א'), מקבלת המטפלת סנדרה סמואל אישור שהייה חוקי, כאזרחית מדינת ישראל לכל דבר.

"מדובר באישה שסיכנה את נפשה כדי להציל ילד יהודי. כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא", אמר הערב שר הפנים אלי ישי, שחתם על אישור האזרחות.

"כיבדנו את בקשת המשפחה להסדיר את מעמדה. זו חובתינו המנימלית למען המשפחה היקרה", הסביר ישי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}