כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'ירושלמער' וציוני נפגשו והתווכחו • התמליל

אברהם לייב בורשטיין, יו"ר אגודת הכלייזמרים ואברך ירושלמי ברמ"ח אבריו, התעמת עם מכר חילוני על דת ומדינה • את תוכן העימות הוא העלה על הכתב: כך זה נשמע • על ציונות, פרזיטיות ורצח דהאן • מרתק

אברהם לייב בורשטיין בפעולה. צילום: יעקב נחומי
אברהם לייב בורשטיין בפעולה. צילום: יעקב נחומי



> למה אתם לא מתגייסים לצבא? נשאל ידידי ר' אברהם קירשנבוים, אחיינו ותלמידו של ר' צבי חשין מראשי ישיבת מיר בירושלים.

> אענה לך כיהודי בשאלה תחת שאלה - ענה לו ר' אברהם- למה הבחורים הציוניים לא התגייסו בזמנו לשרת בצבאות מדינות אירופה מולדתם?

> בארצות המוצא של פעילי הציונות בתחילת המאה הקודמת דוגמת הונגריה, צ'כיה, גרמניה ועוד, היהודים היו שווי זכויות ברוב שטחי החיים ונהנו כמו שאר אזרחי המדינה ממערכות בתי החינוך ומהגנה ובטחון, כמו גם משאר שירותים ממשלתיים.

> זאת בגלל שהיינו יהודים ציונים בארץ זרה והיינו שם זרים ובני מיעוט- ענו לו.

> במה הייתם זרים שם?

> במה? כמעט בהכל! במערכות החינוך- בתי הספר, ספרי הלימוד והאוניברסיטאות, במערכת הפסיקה- בתי המשפט, עורכי הדין, הגזברים ואף הפקידים הזוטרים, בתרבות- התיאטראות, מקומות הבילוי והספרות היו זרים לנו, כמו גם כל מערכות התקשורת בעיתונות וברדיו. לכן לא היה לנו עניין להתגייס לשורותיהם ולהשתלב בצבאותיהם.

אתם השודדים

> הנה התשובה לשאלתך, החזיר ר' אברהם. אנחנו החרדים נחשבים זרים ובני מיעוט במדינת ישראל. [בטריטוריית מדינת ישראל, אך לא בארץ ישראל שלכאן עלינו במסירות נפש הרבה דורות לפני שהרצל חלם על העברה המונית לנצרות רח"ל, וזמן רב לפני העלייה הראשונה של הציונים שעשו זאת באיחור של 150 שנות השתקעותנו כאן.

> בתי התרבות, מערכות החינוך והתקשורת, העיתונות הנפוצה, כמו מערכות בתי המשפט- כולם זרים ומנוכרים בתכלית להשקפתם ולאורחות חייהם של החרדים, ולכן גם אינם מיוצגים שם. הרי לא תוכל למצוא שופטים/עיתונאים/מורים חרדים אצלכם. מדוע? כי אכן אנו החרדים זרים לכם!

אין בלבנו טינה חלילה על זה, שהרי אנו בוחרים במודעות ובמתכוון להיות זרים ומנוכרים במדינה כל עוד אין במדינת ישראל שלטון המנוהל על פי רבנים המנהיגים לפי תורתנו המסורה מדור לדור.

> לנוכח המציאות הזאת היכן גבול זכות קיום המיעוט? האם למיעוט הזר אין גם זכות להיקבר בבתי קברות? או למצער זכות להירפא בבתי החולים של הרוב? הרי במדינות דמוקרטיות (ואפילו במדינות בהם מושלים דיקטטורות) המיעוט זכאי למינימום זכויות אזרח.

> אז את עניין ההתגייסות לצבא הבנתי, ענה לו המקניט. אבל למה אתם עושקים את קופת המדינה בתקציבים לישיבות שלכם ולכוללים? הסך הכולל שמדינת ישראל משקיעה מידי שנה בתתי"ם ובישיבות שלכם, המיעוט הלא יצרני והלא מתגייס לצה"ל, הוא לא פחות מ200 מליון ₪!!

> אני שמח להבהיר אחת ולתמיד את "שוד כספיכם" על ידינו, נענה ר' אברהם. אנו מונים כיום בערך 20% מאזרחי מדינת ישראל, ולו היינו חלילה אזרחים חילונים כי אז זה מה שהיה קורה:

1. הייתם צריכים להוסיף מיליארדים לתקציבי התרבות - מופעים, תכניות ופסטיבלים כמו לכולם.

2. תקציבי העתק של משטרת ישראל, הפרקליטות ובתי המשפט שם הינכם מתמודדים עם
פשיעה נרחבת, היו מוכפלים. הוסיפו את האחוזים שלנו באוכלוסיה, והרי לכם עוד הוצאות ענקיות לשיטור, פרקליטות, שופטים ומתקני כליאה.

> הפשעים החרדים מטואטאים מתחת לשטיח, בתי קברות סמויים קולטים באישון לילה את קרבנות הרצח והאלימות, בתי חולים מוסווים מטפלים במסירות בפצועי האלימות החרדית הפנימית, של, ויש גם הסכמה בין כל מאות אלפי החרדים שלא לדווח על מקרי שוד אלימות ומכת גניבות שמבוצעות מדי לילה בכל עיר ועיירה בידי כנופיות חרדים.

אתם הכנסתם אותנו לבוץ!

וישנן כמה נקודות נוספות שעליך לתת את הדעת עליהן:

● העשרת קופת המדינה ממסים שמשולמים על ידינו עבור צרכים בסיסיים שמשפחות חרדיות ברוכות ילדים צורכות ומשלמות מע"מ ושאר מסים כמו כולם. ועדיין לא דברתי על הדירות שנרכשות בידי הורים ליותר מעשר צאצאיהם בעיקר הודות לתרומות בסדר גודל לא נתפס של יהודי חו"ל שחלק הארי מהסכומים הנ"ל מנווט לקופת המדינה.

עוד נושא זניח שלא מועלה בשום שולחן דיונים כשמדברים על נושא העושק החרדי של קופת הציבור הוא אלפי בני חוץ לארץ שנמצאים כאן במשך השנה ולומדים בישיבות ובסמינרים החרדיים, והם מכניסים לישראל הון עתק מדי שנה.

המספרים הם ברורים: 5000 תלמידים ותלמידות חו"ל הלומדים במוסדות חרדיים בישראל, מכניסים מדי שנה יותר מ- 250 מליון ₪!!! החשבון כדלהלן: מדי חודש כל תלמיד כזה מוציא בערך 4000 ש"ח (זה סכום מינימאלי שהעניים ביותר מהם מוציאים) המחולק למוסד בו הוא לומד, לחדרי הפנימייה או חדרים בבתים שהוא שוכר, הוצאות מחיה, כביסה, נסיעות וכיוצא.

בסך הכול מדי שנה כ- 50 אלף ₪ לכל תלמיד. תכפיל אותו בחמשת אלפים תלמידים ותגיע לסכום הנ"ל.

● יש הקצאת תקציבים בסכומים אדירים מצד השלטון בישראל המיועדים לשימור מבנים עתיקים או הגנה על חיות נדירות ועופות המקננים בארץ והם בסכנת הכחדה, שזה כולל חוקרים, שיטור סביבתי, פקחים, מתקנים ובעלי מקצוע שונים המועסקים לשם כך בעיריות, שם יש אגפים שלמים המועסקים בנושא. גם במשרדי ממשלה, אנשים רבים עובדים במשרות מליאות בתפקידים שונים ברחבי המדינה.

והנה, יש לנו משימת שימור ייחודית שמתוך 7 מיליארד בני אדם עלי תבל, האפשרות היחידה לשמרו היא באמצעות האברכים החרדים, ומדובר באחד עשר אלף אנשים שלומדים בכוללים ובישיבות, רובם בעלי משפחות שאכן ממלאים את התפקיד הזה כשהם מוסרים את נוחות חייהם הפרטיים, ובתמורה לשכר זעום שאינו מגיע אפילו לשכר המינימום, הם משמרים בלימוד, שינון ומבחנים, ובעצם אורח חייהם את תרבות העם היהודי - שפתו, מלבושיו, פסקי דיניו, פולקלורו, שיריו וריקודיו העתיקים וכו'.

האם לא תהא תרומתם לשימור שבט אנושי מיעוט שכמעט נכחד בשואה, לפחות כתרומת הירוקים? או תרומת מחקרים של שבטים נכחדים מזמנים קדומים, או שימור שפות עתיקות? אנחנו מוכנים בחפץ לב לוותר על "עושק הקופה שלכם" ובתנאי שזה יהיה דו צדדי!

כלומר, אנחנו לא נשלם מסים לא ישירים ולא עקיפים לקופת המדינה, ונממן את כל צרכינו הכלכליים והחברתיים בעצמנו כמו גם את צרכי הרווחה שלנו וכן הלאה. [הוכחנו יכולות ארגוניות אדירות בהרבה תחומים ושהבולט בהם הוא אי נטישת יתומים אלמנות ואביונים. הקופות הציבוריות האמינות שמנוהלות בידי הרבנים מצילות את נצרכיהן מרדת שחת.

נעבור גם אתכם

● שליחנו בכנסת אכן עושים אתכם "ביזנס" נטו כדי להציל חזרה את המינימום המגיע לנו כאזרחים נתבעי מס, בצורת תקציבים שונים, כתמורה להשתתפות בממשלה נבחרת. במסחר כמו במסחר: תן וקח, כמה ועל מה! שהרי אין לחרדים שום עניין לנהל את "המדינה הזרה" (אני מתייחס בעיקר לחרדים אשכנזים שמרכיבים את אגודת ישראל ודגל התורה לפי צביון ההשקפה שייצרו עם קום המדינה גדולה התורה וענקי הרוח דאז כמו החזון איש והרב מבריסק, הרב שך ז"ל ועוד.

> ואיך תתגוננו מול האויבים הרבים סביבנו כשתהיו הרוב ולא יהיה מי שילך לצבא? נשאלת השאלה.

> אכן שאלה במקום, כי אחרי שהכנסתם אותנו לבוץ הזה נגד דעת תורתנו ולקחתם בכוח הזרוע את השליטה בארץ כולנו נמצאים בספינה אחת של בעיות בטחוניות קיומיות. אבל אל דאגה! עוד לפני קום המדינה כמעט הצליחו מאורי הדור בראשות הרב זוננפלד מנהיג החרדים עם ד"ר דהאן הי"ד, להגיע להסכמות עם הערבים בהנהגת המלך חוסיין בירדן, על אוטונומיה יהודית בדרכי שלום.

אלמלא שליחכם שנטל את נפשו של הד"ר דהאן, מי יודע כמה דם יהודי שנשפך היה נחסך מאתנו! כמו שבאנגליה וארצות הברית ואפילו בארצות דיקטטוריות חיים ונושמים היהודיים ברוך השם, וברובם בביטחון וחופשיות יותר מבארצנו הקדושה. הוכחה לכך תוכל לראות בזה ששאר המדינות במזרח התיכון ובאסיה בכלל שנשלטו בידי האנגלים והצרפתים, כמעט כולם קבלו עצמאות באותה תקופה! וללא שום שפיכת דם! ממצרים, הודו ולבנון, ועד לעיראק ולאלג'יריה.

אלא שאצה להם הדרך להגנה ולאצ"ל, שבעיקר חששו האחד מעליית כוחו ושליטתו של ארגון רעהו, והכניסו את האזור למערבולת איומה של מעגלי דמים שלא מצליחים לצאת מזה עד היום. וגם אם נצטרך לבצע פעילויות צבאיות נדע לבצען לפי דעת תורה, ללא מצמוצים והתחשבות בעולם הצבוע, וללא "רחמי רשעים אכזרי" על אויבינו... הקרבה, מסירות ודביקות במטרה טבועים בנו עם חלב אמנו. ואכן החרדים שהידרדרו ומילאו את שורות אצל והגנה הצטיינו בפעולות הרואיות ונועזות כידוע.

לסיכום: היה שלום ידידי החילוני שכעת אתה עדיין מרכיב את הרוב בארצנו, אולם הזמן פועל רק לטובתנו, כי אנו מתרבים בכמויות המכפילות את מספרינו מדי דור עשרת מונים. נעבור אתכם במספר, באיכות ובכמות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}