כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ה'גדולים' הגיעו ליפו • תיעוד ענק, סיקור

מיד לאחר תפילת מנחה יצאו גדולי ישראל ליפו, בכדי למחות על חילול הקברים • ההמונים הכריזו: לא ננוח עד שיופסקו החפירות • יעקב נחומי צילם • וגם: בי"ד של הגר"נ: 'אלקטרה' משקרת!

ה'גדולים' הגיעו ליפו • תיעוד ענק, סיקור
יעקב נחומי

כ-200 מתושבי בני-ברק יצאו ללוות את הגר"ח קנייבסקי והגרמ"י לפקוביץ' למעמד המחאה נגד החפירות בקברי הקדמונים במתחם אנדרומדה ביפו. במעמד נשא דברים הגאון רבי אריה שכטר, שדיבר מקירות ליבו: "האיך יהודים שאבותיהם הניחו תפילין והתפללו, מחללים את קבריהם?". לאחר מכן קרא את תפילת רבי חיים פלאג'י כי יד הנוגעת בקבר - תקצץ.

אחריו קרא הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתנו של הגר"ח קנייבסקי, פרקי תהילים פסוק בפסוק עם הקהל. לסיום קרא פרקי תהילים הגאון רבי משה בויאר - ראש כולל בתל-אביב.

הגרמ"י לפקוביץ' הזיל דמעות במעמד, ואמר למקורביו כי בעוון חיים, מתים מתחטטים.

במעמד השתתפו גם אישי ציבור, ביניהם ח"כ הרב משה גפני, מזכיר מועצת גדולי התורה הרב אברהם רובינשטיין, הרב אליהו קב - רב מחוז ת"א במשטרה, ועוד.

יצויין, כי המשטרה, שהתכוננה מבעוד יום עם מכתזי"ת ופרשים, לא נאלצה להשתמש בהם לבסוף, אך לקראת סיום המעמד התחממה האווירה מעט, כאשר השוטרים הדפו את הציבור לעבר האוטובוסים.

המפגינים נשאו שלטים הקוראים בגנות חברת 'אלקטרה', שבבעלותה איזור החפירות.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי לפני ימים אחדים עלו נציגי חברת 'אלקטרה' אל ביתו של הדיין הגאון רבי יהודה סילמן, כדי לבקש ממנו שבית הדין של הגר"נ קרליץ לא ישתתף במערכה נגדם. במהלך הפגישה הראו הנציגים לרב הצהרה שהגישו בבורסה על כוונת 'אלקטרה' להתנתק מהשטח.

הרב סילמן הקים ועדה מיוחדת בראשותו, לבדיקת הנושא, כאשר חברים בה גם הגאון רבי שריאל רוזנברג והגאון רבי ישראל ברגר מצאנז.לאחר בדיקה הגיעו חברי הוועדה למסקנה כי אלקטרה שיקרה בנוגע לכוונותיה, וכי יש לה בעלות על כ-50% מהשטח. לאור זאת, הוחלט להמשיך את המאבק הציבורי ביתר עוז, עד שהחברה תפרוש מהתכנית או שתאלץ להתמודד עם חרם מצד הציבור החרדי.

הרב אריה שכטר נואם:







































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}