כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בצפת נוסרו קופות צדקה • סערה

סערה הצדקה הצפונית: בשבועות האחרונים הציבו אנשי 'קופת העיר' קופות צדקה ברחובות צפת • הקופות עוררו את זעמו של תושב העיר, שהביא להסרתן • הגר"ד אבוחצירה הבטיח להתערב

קופת העיר בני ברק. צילום: ארכיון
קופת העיר בני ברק. צילום: ארכיון

לפני מס' ימים קופת העיר בבני ברק יצאה בחלוקת קופות ברזל באזור הצפון, בין הערים זכתה העיר צפת לקבל מספר לא מבוטל של קופות ברזל שהוצבו ברחבי העיר. גם ארגון חסדי נעמי החליט לרענן את מספר הקופות והציב אף הוא מספר קופות צדקה חדשות בעיר.

לאחד מתושבי העיר הפריע הצבת הקופות והחליט לעשות מעשה בעניין, הוא פנה לכתבת מעריב, עדי חשמונאי ממנה ביקש שתברר את פשר הצבת הקופות והאם הם הוצבו כחוק ובאישור העירייה.

הכתבת פנתה לאחד מבעלי העסקים החרדים בעיר ושאלה אותו לפשר הקופות, האחרון הגיב כי הוא לא יודע האם הם הוצבו באישור ובחוק "מה שכן אני יכול לספר לך, מדובר בקופות שגדולי ישראל כולם עומדים מאחוריהם".

לאחר חצי שעה מאז התקשרה כתבת העיתון הגיעה משאית וניסרה מספר לא קטן מקופות שהוצבו בעיר כולל את אלו של חסדי נעמי.

אחד מהתושבים הוותיקים בעיר החליט לפנות אל ראש העיר כדי להביע את זעמו על ניסור הקופות, "ראש העיר לא ענה לי לטלפונים, הוא שלח אותי מייד למזכירה שלו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות הסיפור, פנו גורמים בקופת העיר בני ברק לר' דוד אבוחצירא, שידוע כאחד מרבותיו של ראש העיר צפת, אילן שוחט וביקשו ממנו שיתערב בסיפור.

ר' דוד השיב להם כי בהחלט מדובר במעשה חמור, למרות שהקופות לא הוצבו באישור מוקדם ובעקבות כך הוא יבקש מראש העיר לדאוג להחזרתם של הקופות במהירות האפשרית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}