כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אשקלון אשקלון, ראש השנה...

הערים אשקלון ואומן חתמו על ברית ערים תאומות בטקס חגיגי. לאחר הטקס ומסיבת העיתונאים המשיכה המשלחת לציונו של רבי נחמן מברסלב. ראש העיר אומן: "אנו גאים בכך שעירנו היא מוקד עליה לרגל"

אומן ראש השנה. צילום: פיני רוזן
אומן ראש השנה. צילום: פיני רוזן

הערים אשקלון ואומן, שבאוקראינה, חתמו על הסכם "ערים תאומות". מקום העליה לרגל עבור חסידי ברסלב והעיר הדרומית הישראלית יחברו העיקר למטרת קידום פרוייקטים כלכלים וקשרים עסקיים ביניהן.

ההסכם, בין ראש העיר יורי בודרוב לבין ראש עיריית אשקלון בני ועקנין, נחתם במהלך כינוס כלכלי גדול, שבו השתתפו עשרות תעשיינים ואנשי עסקים מאשקלון. בטקס החתימה אמר ועקנין: "בין העיר אומן ולעם היהודי קיים קשר חזק - ואני שמח על ביסוסו במעמד מכובד זה. באומן בלבד נרצחו 18 אלף יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה. היום אנו מסתכלים יחד אל עתיד טוב יותר בעבור שתי המדינות ובייחוד עבור שתי הערים".

ראש עיריית אומן, יורי בודרוב, בירך את הנוכחים על היוזמה המבורכת, ואמר שישמח לקדם שיתוף פעולה כלכלי בין אנשי עסקים משתי הערים, וכי הפוטנציאל הגלום בכך הוא גבוה. בודרוב אף ציין כי תלמידי אומן החלו בלימוד השפה העברית בבתי הספר, שכן רבים מהמבקרים בעיר הם דוברי עברית בשל היותה של העיר מוקד עלייה לרגל עבור יהודים רבים, לקברו של רבי נחמן מברסלב.

לאחר טקס החתימה התקיימה בבניין העירייה באומן מסיבת עיתונאים, ומשם המשיכה המשלחת לקבר רבי נחמן; במהלך היום הניח ראש עיריית אשקלון זרי פרחים על מספר קברי אחים של יהודים נרצחו על-ידי הנאצים באזור. בסוף היום הזמין ראש עיריית אומן את המשלחת לארוחת ערב מסורתית, שם ברך שוב את חברי המשלחת ואת ראש עיריית אשקלון באופן אישי.

קישורים:
מקור הידיעה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}