כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חיללו את השבת מאונס: 40 חרדים נחתו בנתב"ג בליל שבת

בעוד עם ישראל חוזר מתפילת ליל שבת, נאלצו 40 חרדים לחלל את השבת מאונס ולנחות בנתב"ג, עקב תקלה • החברה הגרמנית פנתה לבית-חב"ד בנתב"ג שעתיים לפני השבת ועידכנה על הנוסעים החרדים • בכפר-חב"ד הוכנו 40 מנות לסעודת שבת ושוגרו לנתב"ג, שם שהתה הקבוצה עד לצאת השבת

חרדים במטוס. תמונת אילוסטרציה
חרדים במטוס. תמונת אילוסטרציה

40 חרדים נחתו בליל שבת, לקראת השעה 20:30, בשדה-התעופה בן-גוריון. חסידי חב"ד מכפר-חב"ד גילו תושייה רבה ודאגו לכל מחסורם. כך מדווח אתר החדשות 'חב"ד און ליין' (COL).

הדרמה החלה בשעת בוקר של יום שישי. 40 חרדים עלו לטיסת שכר (צ'רטר) בשדה-התעופה בגרמניה, כשהם מתכננים לנחות בישראל לקראת השעה 16:00 בצהריים, 3 וחצי שעות טרם כניסת השבת.

אלא שתקלה בלתי-צפוייה במטוס, גרמה לשיבוש. טכנאי שבדק את המטוס בשדה התעופה לפני ההמראה, גילה כי ישנה בעיה בגלגל המטוס והדבר גרם לעיכוב של מספר שעות.

הנוסעים החרדים הבינו שהם עלולים לנחות בשבת בישראל וביקשו לרדת מהמטוס. אלא שהמטוס היה כבר סגור ולא הייתה אפשרות לרדת ממנו.

החברה, שגילתה רגישות לנוסעים שומרי התורה והמצוות, פנתה לרשות שדות התעופה בישראל, וביקשה עזרה. ברשות שדות התעופה פנו לבית-חב"ד בנתב"ג וביקשו סיוע.

אחד ממנהלי בית-חב"ד שקיבל את הפנייה - צלצל בדחיפות לחברת "קייטרינג ריבקין" בכפר-חב"ד ובירר האם נשארו מנות לשבת. היה זה לקראת השעה 17:00 בצהריים.

"סיימנו למכור את כל המאכלים בשעה 15:00", השיב בנימין ריבקין, מבעלי הקייטרינג. אבל כחסיד חב"ד, הוא גילה תושייה רבה לסייע לנוסעים.

בתוך שעה, הוא הצליח לבשל, בעזרת צוות הקייטרינג, 40 מנות לשבת, שכללו סלטים, שניצלים ועוד מטעמים. הוא צירף חלות ריחניות ובקבוקי יין והמשלוח יצא לדרך.

שני חסידים מכפר-חב"ד יצאו בשעה 18:15 מכפר-חב"ד לנתב"ג והורידו את הציוד בבית-הכנסת הממוקם בכניסה לשדה-התעופה.

"הקייטרינג ריבקין עשו מאמץ עילאי של ממש", סיפר אחד המסייעים. "לא הייתה להם אפילו מנה אחת, אבל הם עשו הכל במסירות-נפש של ממש. מגיע להם יישר כח גדול", הוסיף.

הנוסעים נחתו בקבלת שבת והמנות מכפר-חב"ד המתינו להם. לצערם, הם בילו את השבת במתחם שדה-התעופה, כשהם מתענגים על המאכלים שהוכנו עבורם במהירות שיא.

בצאת השבת, התקשרו כמה מהם לחסידי חב"ד שפעלו בעניין והודו להם נרגשות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}