כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ביתר עילית: הגדר פרוצה, הערבים גונבים

התושבים בביתר עלית זועמים: "אנו משלמים אגרת שמירה, אבל מוקד השמירה העירוני מתרשל והגנבים הערבים 'חוגגים'" • מטה הפעולה החליט לפעול באופן עצמאי ומקים 'ארגון השומרים' המקומי

רכב גנוב, שנתקע לגנבים לפני הפירצה בגדר. צילום: חזקו ואמצו
רכב גנוב, שנתקע לגנבים לפני הפירצה בגדר. צילום: חזקו ואמצו

תסיסה בביתר עילית: בלילה שבין שני לשלישי, בשעה 3:30 לפנות בוקר, גילה אברהם ויספיש, תושב רחוב החוזה מלובלין שבפאתי גבעה B בעיר, קבוצה של בני מיעוטים, המתגוררים בכפרים הסמוכים לביתר, כאשר הם מנסים לגנוב את רכבו של אחד מתושבי העיר.

ויספיש הרים עליהם את קולו, והם נסו לכיוון אתר הבנייה בפאתי העיר, ומשם נמלטו חזרה לכפר הקרוב בו הם מתגוררים, באמצעות פרצה אותה יצרו בגדר. לטענת תושבים בעיר, הפרצה קיימת מזה זמן.

"זה אינו המקרה הראשון שבו נגנבים רכבים בעיר באישון לילה", אומר ויספיש, שהקים מטה פעולה בעקבות מה שראו עיניו, בשיחה נסערת ל'בחדרי חרדים'. "לא אחת אירעו כאן מקרי גניבות, ועכשיו התגלתה הפרצה שקראה לגנבים, ובעצם - הפרצה שיצרו הגנבים".

אולם את עיקר הזעם מפנים תושבים בעיר לעבר מוקד השמירה העירוני, האמור למנוע מקרים מעין אלו, לדאוג לסתימת פרצות ולתפוס מקרי גניבה. "אנו משלמים ממיטב כספנו אגרת שמירה, ומתברר שמישהו פה מתרשל", התמרמרו תושבים בביתר.

בערב שבת כוסו בתי הכנסת בגבעה ב' בעיר במודעות הקוראות לצאת לפעולה, ובעצם לעשות את מה שהמוקד אינו עושה – לטענת אנשי מטה הפעולה.

"מקרי הגניבות, והפרצות שאפשרו את החדירה אל העיר, היה עדות נוספת להתערערותו והתרופפותו של מצב השמירה מסביב לגבולות עירנו", נכתב במודעה. "המחשבה על פעולות נוספות אותם מסוגלים הערבים לבצע באמצעות הפרצות והשמירה הלקויה – מחרידה היא ומצמררת. אם ה' לא ישמור עיר, שווא שקד שומר.

"התמיהה גדלה עוד יותר, לנוכח אגרת השמירה שכל תושב בעיר משלם מדי חודש, ורכבי השמירה האמורים לפטרל לאורך גבולות העיר ולגלות כל פרצה שכזו, ואף לתפוס כל ניסיון לחדירת ערבים. בינתיים לא דווח על אף מקרה שבו נתפסו תושבי הכפרים בחדירתם הלילית אל העיר – וכן דווח על מקרים רבים של גניבות שנעשו ככל הנראה באמצעות אותה הפרצה שנפערה בקלות על ידי תושבי הכפרים".

אנשי ועד הפעולה מודיעים כי יפעלו באופן עצמאי להגברת השמירה, והם מזמינים כל תושב הרואה עצמו מתאים, להצטרף ל'ארגון השומרים' המקומי.

"באסיפה שהתקיימה ביום חמישי והשתתפו בה עשרות מתושבי העיר, הוחלט על שורה של פעולות עצמאיות, הנובעות מתוך הנחה כי מוקד השמירה העירונית המופקד על בטחון העיר, אינו מסוגל לספק את הנדרש ממנו.

"בכוונתו של המטה שהוקם, לעשות שורה של פעולות על מנת להחזיר, בדרך הטבע, את תחושת הביטחון לתושבי העיר, ואף להביא לידי תיקון הנזקים לעשרות התושבים שרכביהם נגנבו באישון ליל.

"אנו רואים את המוקד העירוני כמי שאחראי על בטחון העיר, ואי לכך, מחדל גניבת הרכבים נזקף לחובת המוקד. אי לכך, כל בעל רכב שרכבו נגנב, מתבקש לפנות אל מטה הפעולה, כי בכוונתנו לארגן ייצוג משפטי שיתבע את הנזקים מהמוקד האחראי על המחדל.

"כמו כן, בדעתנו להקים ארגון שמירה עצמאי, שיהיה מוכן להקפצה בכל מקרה של חדירה אל העיר, שלא טופל בידי המוקד המתרשל.

"כל תושב אשר ברשותו מכשיר מירס, מוזמן ליצור קשר עם מטה הפעולה, בכדי שנוכל לדווח לו בזמן אמת בכל מקרה של חדירה, ובכוחות משותפים נהדוף את הסכנה בעז"ה.

"מטה הפעולה שהוקם בעצה אחת של עשרות אברכים מתושבי העיר שהתאספו השבוע, פועל מתוך מצב של אין ברירה, כאשר התברר שהמוקד שאנו משלמים עליו ממיטב כספנו, אינו מסוגל להתמודד עם הבעיה המסוכנת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}