כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חילוקי דעות חריפים ב'עדה החרדית': המו"צים נגד הגאב"ד • פרסום ראשון

מחלוקת חריפה ב'עדה החרדית על ההפגנות: מספר מו"צים מ'העדה החרדית' ביקשו להתקבל בבית הגאב"ד כדי שיחתום על מכתב כנגד ה'סיקריקים' - אך הגאב"ד סירב לקבלם • גם מכתב מיוחד אותו תכננו חברי הבד"ץ להפיץ - טורפד על-ידי הגאב"ד • העדה רועדת

הגאב"ד במחאה ביפו. צילום: דוד קורן
הגאב"ד במחאה ביפו. צילום: דוד קורן

חילוקי דעות חריפים ב'עדה החרדית': תאונת האופנועים, בה נפצעו באורח קשה שני רוכבי אופנוע ערביים, כתוצאה מהפגנת ה'סיקריקים', הובילה לזעם רב ב'עדה החרדית', או לפחות בקרב חלק מאנשיה.

אתמול (ה'), התארגנה משלחת רבנים, בראשות רבני שכונות הסמוכות למאה שערים, המשמשים כמו"צים של 'העדה החרדית', במטרה לעלות אל בית הגאב"ד, הגרי"ט וייס. הרבנים, ביניהם הרב אברהם דוב ליטמנוביץ, הרב משה ניישלאס, הרב היימליך ראש כולל סאטמאר בירושלים, הגיעו בשעות אחר הצהריים לביתו של הגאב"ד, במטרה לשוחח על הפגעים והנזקים שיוצרת התנהגות ה'סיקריקים'.

בכוונת הרבנים היה לבקש מהגאב"ד להוציא פסק-דין והוראה ברורה על הפסקת ההשתוללות המתחוללת מדי ערב סמוך לשכונותיהם, זאת בעיקר על רקע האירועים האחרונים, ובהן תאונת הדרכים שנגרמה כתוצאה מפח אשפה שהוזז למרכז הכביש. הרבנים טענו כי, ההפגנות נהפכו להתפרעות של אנשי דלא מעלי, שאין להם שום קשר להתנגדות לחילולי הקברים ביפו, וכי רב הנזק על התועלת.

הגרי"ט וייס סירב לקבל את פני הרבנים, ולא ניאות לשמוע את דבריהם.

בתוך כך, בימים האחרונים שלח תת-ניצב ברונו שטיין, מפקד מרחב ציון של המשטרה, את אנשיו על מנת להיוועד עם הגרי"ט וייס, כדי להגיע להידברות ולהרגיע את הרוחות, אך גם הם לא התקבלו - והגאב"ד סירב לקבלם.

בצר להם עלו מו"צי 'העדה החרדית' לבניין זופניק, ודרשו מחברי הבד"צ להוציא פסק-דין נגד האלימות. חברי הבד"צ ניסחו פסק דין חריף, אך ברגע האחרון התערב הגאב"ד והטיל וטו על הוצאת פסק הדין - ומנע את פרסומו.

בחוגי העדה החרדית קיימת התמרמרות רבה על הגיבוי המתמשך שמעניק הגאב"ד ל'סיקריקים', הגורמים לחילול ה', בעוד שאת רבני 'העדה החרדית' סירב לקבל. "את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, האחראי לפתיחת החניונים בשבת קיבל גם קיבל", אומרים גורמים ב'עדה', המתנגדים לפעילות ה'סיקריקים'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}