כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חילופי משמרות בגור: עסקנים יחליפו תפקידים • חשיפה

על פי המתווה החדש יחליפו ביניהם לייזרזון וקופרברג תפקידים • קופרברג ימונה ליו"ר בחינוך העצמאי, לייזרזון ליו"ר מרכז אגו"י • אל 'המועצת' תתווסף רשימת אישים המתפרסמת לראשונה • ומה יעשה ליצמן?

מועצת גדולי התורה. בקרוב: הגדלה משמעותית. צילום ארכיון
מועצת גדולי התורה. בקרוב: הגדלה משמעותית. צילום ארכיון

תיזוז-מערכות כולל עומד לחלוף על הציבוריות החרדית בארץ. מינויים חדשים, הנהגות רוחניות ואף עסקניות חדשות, ועוד שורה ארוכה של שינויים פרסונאליים עומדים לחול בחודשים הקרובים, על פי התוכניות המתגלגלות בימים אלו, בעיקר בשני מוקדי סמכות וכח עליונים בציבור החרדי: האחד והחשוב יותר - מועצת גדולי התורה, והשני - הנהלת החינוך העצמאי.

הפרסומים על אודות הקמתה מחדש של מועצת גדולי התורה, שאתר 'בחדרי חרדים' עסק בה בתחילת השבוע - לא נולדו בחלל ריק. הדברים מתבשלים בימים אלו על אש גבוהה במיוחד.

כאשר בשלהי השבוע שעבר התקבלה פשרה מפתיעה בחינוך העצמאי ובכך תם לו פרק עכור ובלתי פתיר במערכת היחסים שבין הציבורים ביהדות החרדית - לכל היה ברור כי זוהי סנונית ראשונה בדרך למהלכים גדולים העומדים אחר כותליה של היהדות החרדית.

הפרסומים בסוף השבוע נתנו איפוא אישוש לתחושותיהם של רבים, שחשו ואף קיוו כי הפרק העכור שהגיע אל שיאו בבחירות הזכורות שלא לטוב על ראשות עיריית ירושלים - הסתיים לו בשעה טובה ומוצלחת, וכי ניתן להתחיל ולומר לו: שלום ולא להתראות.

כל שנותר הוא לקוות, שעל הדרך לא יירמסו כמה אנשים.

'בחדרי חרדים' חושף, כי המפה המסתמנת כעת בחינוך העצמאי, תזיז כמה אנשים מתפקידיהם הנוכחיים, ותשדרג עסקנים אחרים שיבואו תחתיהם.

המתווה העומד כעת על הפרק, מדבר על חילופי משמרות בחסידות גור: הרב אברהם יוסף ליזרזון, היו"ר הנוכחי של הנהלת החינוך העצמאי, יוזז מתפקידו, ויכהן במקום זאת כיו"ר מרכז אגודת ישראל, במקום ר' יוסף קופרברג, היו"ר הנוכחי, שייכנס לנעליו הנוכחיות של לייזרזון ויכהן כיו"ר החינוך העצמאי.

בתוך כך, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לוטש זה מכבר את עיניו לעבר התפקיד הנחשק של יו"ר ועד הפועל של אגודת ישראל, המיותם מאז פטירתו של היו"ר האחרון, הרב יהודה מאיר אברומביץ ז"ל. לטענת מקורבי ליצמן, כבר זמן רב מדובר בו נכבדות לאיוש התפקיד.

וכאן מגיע העיקר: 'משפחה' חשף הבוקר רשימה של שנים-עשר אדמו"רים שככל הנראה ירכיבו את מועצת גדולי התורה החסידית, כבר בשלב הראשון להקמתה המחודשת. המדובר הוא באדמו"רים מגור, בעלזא, סלונים, בויאן, צאנז, סערט-ויז'ניץ, סדיגורא, נדבורנא, מודז'יץ ואלכסנדר, והרה"צ רבי ישראל הגר, שייצג את אביו, האדמו"ר מויז'ניץ במועצה.

ל'בחדרי חרדים' נודע בלעדית, כי המפה המצטיירת בפועל היא רחבה יותר, והיא תכלול לא רק אדמו"רים, אלא גם דמויות רבניות חשובות ובכירות בעולם החסידי, ולא רק.

הרבנים הנוספים שככל הנראה יצורפו למועצת גדולי התורה, יהיו הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, רב ואב"ד בני ברק; הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג, אב"ד בירושלים ומחשובי הפוסקים בדור; הגאון רבי יוסף משה שינאורסון, ראש ישיבת 'כוכב מיעקב - טשעבין', הגרמי"ל לנדא, הגרא"י שלזינגר, שאביו ישב אף הוא ב'מועצת', וגדול תורה נוסף מחסידות גור, שייוצג ב'מועצת' לצידו של האדמו"ר. ככל הנראה מדובר בגאון רבי שאול אלתר, ראש ישיבת שפת אמת, או הגאון רבי נחום רוטשטיין, ראש ישיבת נזר התורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}