כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המבריחים: 'בחורי ישיבה', פעילים בארגון ה.ל.ל

התקשורת דיווחה בהרחבה על שני 'בחורי ישיבה' שהבריחו סמים בשווי מליון דולר • מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה: הבחורים ממשפחות חרדיות חשובות, פרקו עול, התחברו לארגון ה.ל.ל., וחזרו בשאלה • תמונות

אחד הבחורים עם מדריכתו בארגון הלל
אחד הבחורים עם מדריכתו בארגון הלל

הכותרות בכלי התקשורת עסקו היום (ה') בהרחבה בדיווחים על שני תלמידי ישיבה מבני-ברק שנעצרו אתמול (ד') בחשד שניסו להבריח לארץ 10.5 ק"ג של קוקאין טהור מברזיל, במזוודות בעלות דפנות כפולות.

הכותרות דיווחו כי מדובר בחרדים לכל דבר ועניין. על פי החשד, הבריחו שני 'בחורי הישיבה' סמים בשווי של מליון דולר, אותם הביאו מברזיל בעסקה מסועפת, בה קשורים גורמי פשע רבים.

כששבו השניים, המתינו להם בשדה התעופה בלשי משטרה. לטענת המשטרה, השניים ניסו להסתיר את העובדה כי הם חרדים, והסירו את כיפותיהם מעל ראשיהם. "הבלדרים ניסו להערים עלינו, אבל לא היה להם סיכוי להתחמק. מדובר ברשת מתוחכמת מאוד. ההערכה שלנו שיש חברים נוספים ויהיו מעצרים נוספים", אמר סגן-ניצב סבג.

אלא שמבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי אמנם מדובר בבחורים ממשפחות חשובות ביותר בציבור החרדי, אך דרכם של הבחורים התעקלה לפני שנים, וכל קשר בינם לבין ישיבה מקרי לחלוטין.

אתר 'בחדרי חרדים', בהחלטה אסטרטגית, אינו עוסק בסיפורי סמים כאלו ואחרים. כמי שמשמשים צינור אינפורמציה לציבור החרדי, אין אנו חושבים כי העלאת סיפורים מעין אלו ישרתו את מטרת הגולשים בגלישתם באתר.
במקרה דנן, נחצו כל הגבולות. הבחורים (שאחד מהם מתועד בתמונה למעלה), התחברו לפני מספר שנים לארגון ה.ל.ל, שהחזיר בשאלה לא מעט בחורים מהציבור החרדי, הורידו מעליהם כל סממן חיצוני המראה כי הם משתייכים לציבור החרדי, וניהלו חיים מופקרים לחלוטין.

מזה זמן רב, שכל קשר בינם לבין חרדיות, הוא אפילו לא מקרי. ההסתה הפרועה בתקשורת כנגד הציבור החרדי, והכותרות: "חרדים נתפסו בנתב"ג עם סמים בשווי מליון דולר", מרושעות ומגמתיות.



























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}