כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דה-ז'ה-וו: סמינר ספרדי עותר נגד אשכנזי: שמו גדר

עתירה דחופה שהוגשה לבית המשפט דורשת ביטול הפרדה בסמינר 'בית מרגלית' • העותר: העירייה הקצתה מבנה לסמינר ספרדי, ולפתע העבירה אותו לאשכנזי, תוך חציית בסמינר לשניים • להאזנה

דה-ז'ה-וו: סמינר ספרדי עותר נגד אשכנזי: שמו גדר

עתירה מינהלית הוגשה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד עיריית ירושלים, בגין לקיחת חלק ממבנה סמינר 'בית מרגלית', בו לומדות 600 תלמידות חרדיות, והעברתו לסמינר חרדי אחר של 'שובו בנים', המשתייך לחסידות ברסלב, בניגוד להחלטת היועץ המשפטי בעירייה, יוסי חביליו.

סמינר 'בית מרגלית' בירושלים קיבל לפני תקופה מבנה מעיריית ירושלים. המבנה ניתן על פי חוק, כדי ש-600 התלמידות בלומדות בו יוכלו ללמוד במקום מסודר, זאת לאחר שהסמינר נדד שש פעמים ממקום למקום.

אלא שבפועל החליטה העירייה לקחת חלק מהמבנה ולהעניק אותו לסמינר בנות 'שובו בנים'. בנוסף לזאת, הקימה העירייה מחיצות בין שני המוסדות, כדי שלא יווצר ערבוב בין התלמידות ושני המוסדות יוכלו ללמוד ללא הפרעה.

יצויין, כי בסמינר 'בית מרגלית' לומדות 600 בנות, רובן ספרדיות. למרות השתייכותו של הסמינר ל'חינוך העצמאי', מזוהה הסמינר עם מפלגת ש"ס, זאת בגלל שבתו ונכדתו של הגר"ע יוסף מלמדות במקום.

עו"ד אביעד הכהן, המייצג את העותרים בבית המשפט, אמר בתגובה ל'גלי צה"ל', שם נחשף הבוקר הסיפור: "לצערי מדובר כאן בהתעלמות מהחלטת היועץ המשפטי, התעלמות מהחוק וחבל שגורם מסוים בעירייה החליט על דעת עצמו לקחת שליש מהמבנה ולתת אותו לסמינר אחר. העותרים לא מבינים את האבסורד, כיצד מישהו על דעת עצמו הולך ועושה צעד כזה".

בנוסף, הסביר עו"ד הכהן, כי עיריית ירושלים אינה מוכנה להעביר מסמכים, והפקידים ממלאים את פיהם מים. "כנראה שיש להם סיבה טובה להסתיר מאיתנו את הנתונים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'גלי צה"ל': "מדובר בשני מוסדות שונים, כל טענה על אפליה הינה משוללת יסוד. המוסדות שהיו עד כה במוסד אחד ללא תנאי יסוד נאותים, הופרדו כל אחד לחוד, נושא ההקצאה בעיריית ירושלים הוא עניין טכני".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}