כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"צריך להעלות את המס על שבעת המינים" • וידאו וסיקור

כך הפך דיון על העלאת מס סיגריות למסע שיסוי אנטי-חרדי: רון קופמן: "הכסף הולך לחלאות" • וד"ר מהאקדמיה הציע: "צריך לקרוע את החרדים, שלולב יעלה 2500 שקל ואתרוג 50000 שקל"

רון קופמן מעשן כבד וכועס על החרדים
רון קופמן מעשן כבד וכועס על החרדים

גל ההסתה בתקשורת החילונית נגד הציבור החרדי נמשך: במהלך תוכנית 'לילה כלכלי', המשודרת מידי ערב בערוץ 10, בהגשתו של שרון גל, הפך דיון על העלאת מס הסיגריות לדיון הסתה ושיסוי כנגד הציבור החרדי.

במהלך התוכנית ראיין המגיש שלושה מרואיינים הקשורים להעלאת המס על הסיגריות: עיתונאי הספורט - רון קופמן (המכונה 'הקוף'), ד"ר אלכס קומן - מהאקדמיית ת"א-יפו ואת שלמה מעוז - כלכלן באקסלנס משואה.

רון קופמן הוזמן לתוכנית כעיתונאי וכמעשן כבד, אלא שבמהלך התוכנית התברר כי העלאת המס וההוצאה המשמעותית שנוספה לחשבונו, לא מפריעה לו. מי שבאופן מפתיע מפריעים לו אלו החרדים.

במהלך דבריו אמר קופמן: "לוקח את הכסף הזה (שר האוצר) ומוכר אותו לחרדים, הטפילים, שלא עובדים, כאילו שזה צו אלוקים לא לעבוד, תוסיף לזה את הערבים ויחד שני המגזרים הללו אוכלים מהכסף שלי בתור נהג ומעשן ואני צריך לעבוד בשבילם".

לשאלת המראיין הדתי, שנפל בלית ברירה למלכודת הסתה נגד הציבור החרדי: האם אתה לא מכליל, הרי גם בציבור החילוני והערבי ישנם כאלו שעובדים? - ענה קופמן: "יש אבל לא יותר מידי, אני מזכיר לך שבקופת המדינה יש מיליארדי שקלים כהבטחת הכנסה, מימון לישיבות וכוללים וכל הכסף הזה, כדי שאותם אנשים ישבו בישיבות ולא ישרתו בצה"ל וכדי שיעשו ילדים כמו שפנייה".

קופמן לא התייחס לבקשת המראיין לחזור לנושא העיקרי עליו מתקיים הדיון, והמשיך בהסתה נגד החרדים: "מילא היו נותנים את הכסף לקשישים או מוסיפים אותו לסל הבריאות, אבל כואב לי שנותנים אותו לערימת הטפילים, והחלאות האלו".

את סיום דבריו סיכם קופמן: "אולי אני אחזיק שטריימל ואקבל הנחה על הסיגריות. הם בטח מקבלים גם את ההנחה הזאת".

בהמשך הדיון רואיינו שני אנשים נוספים, ביניהם גם ד"ר אלכס קומן, שבהשראתו של קופמן, התבטא אף הוא נגד החרדים: "אני חושב שצריך להעלות את המס על שבעת המינים, צריך לקרוע את החרדים האלו, שלולב יעלה 2500 שקל ואתרוג 50000 שקל".

ההסתה הפרועה התרחשה אמש (ג) בשידור חי בערוץ 10, בעוד מגיש התוכנית, שרון גל, הוא חובש כיפה ושומר תורה ומצוות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}