כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חי בסערט: אטיאס סייר בצפון • תמונות

בעוד מרכזי המנהל יוצאים בקצב שגם זקני הקבלנים לא זוכרים, יצא אריאל אטיאס לסיור בקרית סערט ויזניץ' בחיפה וברכסים • הוא סקר את המוסדות, נפגש עם הנציגים, וזכה לברכת האדמו"ר • תיעוד וסיקור

השר אטיאס מקבל את ברכת האדמו"ר מסערט ויז'ניץ
השר אטיאס מקבל את ברכת האדמו"ר מסערט ויז'ניץ

לאחר שביקר בערי הדרום, בוחן את השטח ודוחף להקמת יח"ד, נדד השבוע שר השיכון אריאל אטיאס, יחד עם צמרת משרדו לצפון המדינה, במטרה לבחון את הפוטנציאל לבנייה. בסיור השתתף גם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מרדכי מרדכי, שביקש לבחון מקרוב את 'השטח'.

תחילה ביקר השר בקרית רמת ויז'ניץ בחיפה, שם התוודע השר לפעילות של מרכז מוסדות סערט ויז'ניץ אשר מתחנכים בהם כ-2000 תלמידים. השר התרשם עמוקות מהקריה ומוסדותיה, הנמצאים בתנופת פיתוח והתרחבות, כמו גם בתחום הבניה למגורים.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס קידם בברכה את השר, ומנכ"ל מרכז מוסדות סערט ויז'ניץ הרב שמואל טירר והרב יוסף באהם, יו"ר האגף לבניה ופיתוח הקריה ומוסדותיה, הפנו את תשומת לב השר אל הפרויקטים שבשלבי תכנון מתקדמים. השר הבטיח כי משרדו יטה כתף ויסייע.

חברי ועדת הבניה והפיתוח של המוסדות הרב בן ציון פישמן, הרב מאיר יהודה מרמורשטיין חבר מועצת עיריית בני ברק, הרב דוד חיים זילברשלג והרב שלמה זלמן שכטר סקרו בפני השר את השתלשלות הקמתה ובניתה של הקריה המעטירה ומוסדותיה הקדושים, כאשר הכח המניע הוא צוואת קדשו של מיסדה ומחוללה האדמו"ר ה'מקור ברוך' זצ"ל להרחיב את גבולות הקדושה בחיפה. בסיום הביקור התקבל השר יחד עם הפמליה שכללה את חברי מועצת עירית חיפה הרב אריה בליטנטל והרב מיכאל הלפר, בבית האדמו"ר, שהודה לשר על התגייסותו לעזרה בכל העניינים העומדים על הפרק בבינוי ופיתוח הקריה ומוסדותיה, ובירך אותו.

כאשר הגיעו לרכסים, הדובדבן החרדי של הצפון, התפעלו ממה שראו עיניהם. "אני שמח לראות שברכסים ישנו חזון לתנופת בנייה ופוטנציאל אדיר של אלפי יחידות דיור חדשות בעלי סטנדרט גבוה וכן לבניית בתי ספר ומוסדות ציבור דבר שללא כל ספק יהווה פתרון חלקי למצוקת הדיור", הביע אריאל אטיאס את התרשמותו.

הוא לא רק התרשם, אלא מיהר להעביר זאת לפאן המעשי, בהבטיחו מיידית להשקיע כ-10 מיליון שקל בתכנון היישוב, על מנת להגדיל את היצע המגורים בו לזוגות צעירים.

דן כהן, ראש מועצת רכסים, הנחה את הסיור. בין היתר הגיעו לגבעה ג', שם עמלים בימים אלו לסיים בניית 150 יחידות דיור חדשות, וכן בהשלמת בניית בית ספר היסודי לבנות, הכולל עשרות כיתות לימוד עבור מאות בנות היישוב. ראש המועצה סיפר לשר, כי רק לאחרונה סיימו את בניית בית ספר 'תיכון לבנות' הכולל גם הוא עשרות כיתות לימוד.

בהמשך ביקר השר בתלמוד התורה של רשת החינוך התורני 'דרכי תורה', בו לומדים כמאתיים תלמידים. השר נכנס לכיתות הלימוד והתעניין אצל המלמדים במשך מספר דקות בחומר הנלמד. מיד לאחר מכן המשיכו אל מוסדות 'אור חדש', בראשות הרב משה תנעמי המרא דאתרא.

לאחר מכן נערך סיור בשכונות הקימות היום שחלקן נבנו לפני עשרות בשנים. ראש המועצה ציין בפני האורחים כי בניינים אלו נדרשים כבר לשיפוץ מחדש אך תקציב 'שיקום שכונות' אינו כה גדול והקומץ אינו משביע את הארי. האורחים מצידם הבטיחו גם לעזור בעניין זה עד כמה שניתן עקב אילוצי מסגרת התקציב הקיים.

בהמשך נפגש השר לישיבת עבודה עם הרב יעקב מאיר זוננפלד, ראש ישיבת 'כנסת חזקיהו' לצעירים ברכסים והמרא דאתרא, רבני הישוב וקברניטיו וחברי מועצה. הביקור הסתיים בישיבת עבודה בלשכת דן כהן, ראש המועצה, שבה השתתפו כל הגורמים הקשורים לקידום ופיתוח הבנייה באזור מצד המועצה ומצד משרד הבינוי והשיכון.

במהלך ישיבת עבודה סיפר ראש המועצה, דן כהן, כי ברצונו להמשיך לקדם את פרויקט המכונה 'גבעת הפרסה', שם יכולים לבנות כ-1,500 יחידות דיור חדשות. לדבריו, הפרויקט יכול להוות פיתרון גדול למצוקת הדיור הגדולה השוררת כיום, אך לשם כך נדרשת עזרתו של משרד הבינוי והשיכון.

וכמו שאנחנו מכירים את אטיאס, צפו להפתעות מהכיוון של רכסים. כשהוא מבטיח לבדוק בצורה מעמיקה, הוא נוהג לעשות זאת, וגם מיד לאחר מכן לשחרר מעשים בשטח.

"כמו תמיד גם היום נכחנו באוזן הקשבת אליה אנו זוכים במשרד השיכון שבראשות השר הרב אטיאס", שיבח ראש המועצה. "אני שמח לראות שגם צמרת המשרד מכירה בעובדה שרכסים תהיה בעתיד מקום טוב עבור זוגות צעירים ורוצים לרכוש דירות במחירים סבירים מבלי להתפשר על איכות חיים".

אבל לא צריך את דן כהן כדי להבין שרכסים, ישוב חרדי, מקום בו עלויות הנדל"ן אינן גבוהות, יכול להוות בשורה של ממש לזוגות הצעירים שלנו.

עוד סיבה טובה לקוות שיום אחד תוכלו לצאת מהמחסנים. אם לא לאשקלון, אזי תצפינו לרכסים. כביש 6, בשלב הבא שלו בקרוב, יוליך אתכם בבטחה כמעט 'עד הבית'.



































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}