כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המאבק ביפו מסלים: חרם על 'דיסקונט' • תיעוד

מלחמה בכל החזיתות: המונים, ובראשם אדמו"רים, מחו ביפו • יהדות התורה למרגי: עצור את החפירות. מיד! • חשיפה: 'דיסקונט' מממן את הפרויקט - מתארגן חרם נגד הבנק • יעקב נחומי עם תיעוד מיוחד

המאבק ביפו מסלים: חרם על 'דיסקונט' • תיעוד
יעקב נחומי

אין כמו יפו בלילות ובימים הארוכים של הקיץ. מאות מפגינים, ובראשם ארבעה אדמו"רים, הגיעו היום (ד) למתחם אנדרומדה בכדי למחות כנגד החפירות הפוגעות בקברי קדמונים.

המשטרה, כהרגלה, נהגה בברוטאליות כנגד המפגינים, הכתה אותם עד זוב דם, ועצרה מספר לא מבוטל של מפירי סדר. האדמו"רים עלו למרפסת הממוקמת בקרבת מקום, משם השקיפו אל עבר מתחם העבודות, וקיללו את כל מי שיעסוק בחפירת קברי הקדמונים.

בתוך כך פנתה סיעת 'יהדות התורה' לשר הדתות, יעקב מרגי. במכתב הנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' נכתב: "הננו פונים אליך בדחיפות רבה, כיו"ר ועדת השרים לעניני קבורה וכמי שאחראי על הטיפול בעצמות אדם שהתגלו באתרי חפירה.

"כידוע לך, על פי ההסכם הקואליציוני שבין יהדות התורה והממשלה, סעיף 35, הוקמה הועדה שהינך עומד בראשה, ועניינה חפירות ארכיאולוגיות. בסעיף נאמר: 'מתוך דאגה לכבוד המת ייקבע כי במקום שבו התגלו קברים או עצמות אדם, הרי חידוש העבודות האתר יהא על פי הסדר שהממשלה תקבע בכפוף לחוק. במידת הצורך, תוקם ועדת שרים שתיבחן את המצב המשפטי הקיים בסוגיה תוך בחינת סוגיית כבוד המת ודת ישראל...'. לצערנו הרב בימים אלו מתבצעות חפירות בבית קברות עתיק ביפו. הננו דורשים בזאת בכל תוקף כי תורה על הפסקה מיידית של העבודות!"

בתגובה מוסר דוברו של השר מרגי: "בהמשך לחפירות ביפו על ידי רשות העתיקות בהן נמצאו עצמות אדם, מקיים השר לשירותי דת יעקב מרגי סבב התייעצויות בנושא עם מומחים, אנשי הלכה ורשות העתיקות, ורק לאחר מכן יגבש דעה כיצד לפעול. בנוסף יבקר השר מרגי בקרוב באתר החפירות כדי לעמוד מקרוב על הנושא".

בתוך כך, נודע לאתר 'בחדרי חרדים' כי בשעות אלו מסתובבים עסקני אתרא קדישא בבתי אנשי עסקים חרדים, ומחתימים אותם על מכתב הקורא לבנק דיסקונט להפסיק לממן את הפרויקט.

ל'אתרא קדישא' נודע כי מי שמממן את פרויקט הבניה במתחם הוא לא אחר מאשר בנק דיסקונט, וכעת נעשים מאמצים לפעול גם בכיוון זה. אנשי אתרא קדישא צפויים לפנות גם לאנשי עסקים מחו"ל, על מנת שאלה יחתמו גם הם על המכתב לבנק, אליו תצורף אזהרה, כי באם לא יפסק מימון הפרויקט, יסבול הבנק מנטישה המונית של לקוחות.


דבריו של האדמו"ר:



הציבור בשירה נרגשת:


















































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}