כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הסלמה ביפו: אדמו"רים מפגינים • יש עצורים

העמותים במתחם אנדרומדה ביפו, עולים שלב: לראשונה מאז תחילת ההפגנות, הגיעו ארבעה אדמו"רים למחות על חילול הקברים • יש עצורים • וגם: מטה מאבק חדש נגד 'אלקטרה'

הפגנה ביפו. צילום ארכיון
הפגנה ביפו. צילום ארכיון

יום סוער ביפו: ההפגנות נגד חילולי הקברים ביפו, שכבר הפכו מזמן לשגרה של ממש, כאשר מידי יום בשבועות האחרונים מגיעים מאות מפגינים ומוחים נגד החפירות במתחם אנדרומדה, עלו היום שלב.

זאת לאחר שאל המקום הגיעו מפגינים מירושלים, בית שמש, בני ברק - ולראשונה גם מביתר עילית, כאשר לראשונה עומדים בראש המפגינים האדמו"רים מלעלוב, טשעראביל, ראחמיסטריווקא ובוהוש.

המשטרה נערכה כבר משעות הבוקר לבוא המפגינים, ועם תחילת ההפגנות נעצרו שניים מהמפגינים.

בתוך כך, יש גם מי שדואג כי החרם נגד חברת 'אלקטרה' יעלה שלב: גדולי ישראל ומנהיגי 'העדה החרדית' חתמו בשבועות האחרונים על מכתב האוסר לרכוש את מוצרי החברה. בימים האחרונים קם מטה מאבק חדש נגד 'אלקטרה'. מנהלי המטה פועלים בעילום שם ואינם מוכנים לחשוף את זהותם. "כל מי שרוצה לעזור ישאיר לנו הודעה קולית, ואנחנו נשקול אם לחזור אליו. אנחנו לא רוצים לחשוף את זהותנו", אומר אחד ממנהלי המטה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בימים האחרונים מתארגנת קבוצה גדולה של למעלה מ-100 סוחרים ביפו, שבכוונתה להגיש תביעה ייצוגית על סך עשרות אלפי דולרים כנגד גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, וכנגד מארגן ההפגנות, ארהל'ה יקטר.

בתביעה מנמקים הסוחרים באמצעות עורך דינם את הסיבה לתביעה. לטענתם, המסחר באיזור ירד באופן משמעותי בחודש האחרון, מאז החלו ההפגנות במתחם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}