כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

העירייה ניתקה חשמל? נלמד בחוץ • תיעוד

בית הכנסת הממוקם במבנה יביל בכניסה לאלעד משך אליו עשרות בעלי תשובה, המגיעים ללמוד מידי ערב • עד שבעיריית אלעד החליטו, במפתיע, לנתק את החשמל • אז, במחאה, הם למדו בחוץ • וידאו ותמונות

העירייה ניתקה חשמל? נלמד בחוץ • תיעוד
יצחק לב ארי מהיר חימה

בית הכנסת של הרב ניסים באלעד מהווה אבן שואבת לעשרות מתושבי האזור. אלה, החוזרים לאחר יום עבודה של יגיע כפיים, משתתפים בשיעורי תורה המתקיימים בבית הכנסת, שהוקם בקראוון, בעידודה של העירייה והעומד בראשה - יצחק עידן.

מנהלי בית הכנסת קיבלו היתר להתחבר לקו החשמל של העירייה במתחם בתי החינוך הסמוך, אך עם מונה נפרד - דבר שאכן בוצע בהסכמת כל הצדדים.

אלא שאתמול, החליטה העירייה, במפתיע, לבטל הסדר זה וניתקה את בית הכנסת, ללא התראה מוקדמת, מקו החשמל של העיריה. כל הניסיונות להחזיר את החשמל עלו בתוהו. גיוון שכך, יצא רב בית הכנסת עם אנשי קהילתו ללמוד ולהפגין בחוץ, נגד התנכלות העירייה.

עיריית אלעד מוסרת בתגובה: "אכן הם שילמו במונה נפרד, אך קו החשמל איננו יכול להחזיק גם את בית הכנסת, העמוס במזגנים, וגם את מתחם החינוך שבתוכו נמצאת גם נקודת המשטרה. המצב הפך לבלתי נסבל, עם קפיצת חשמל מידי רבע שעה. לאור כך הורד קו בית הכנסת מהקו שמוביל חשמל למתחם החינוך. יתכבדו נא מפעילי בית הכנסת ויתחברו לבניין סמוך אחר, או לדייר הגר בסמיכות אליהם".

























































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}