כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפיתרון לאלימות השוטרים ביפו: 100 קסדות למפגינים

השוטרים המופקדים על דיכוי ההפגנות ביפו, יגלו בימים הקרובים מאות מפגינים כשקסדות הגנה לראשיהם • הרעיון נולד בראשו של הדיין פודה השבויים, החיד"ו וויס, שיתרום את הקסדות מכיסו

קסדות. בקרוב גם למפגינים
קסדות. בקרוב גם למפגינים

כך יתמודדו קנאי ירושלים המפגינים כנגד חילולי הקברים ביפו, עם האלימות המשטרתית המופגנת כלפיהם, לעיתים תוך גילוי תכונות חוליגניות: בימים הקרובים יגלו השוטרים מאות מפגינים עטויי קסדות על ראשם, להגנה מפני ברוטאליות משטרתית.

מי שיממן את רכישתן של מעל מאה קסדות עבור המפגינים הוא הדיין הרב חיים יוסף דוד וייס, פודה השבויים הידוע מאנטוורפן, הידוע יותר בכינוי: החיד"ו וויס.

החלטתו לממן את רכישת הקסדות, באה בעקבות פניותיהם של ראשי המפגינים, הרב אהרן היימליך, ממארגני ההפגנות, והרב אלכסנדר שלזינגר, שהביעו חוסר אונים לנוכח תגובות המשטרה.

מארגני ההפגנות שיגרו ללשכתו של הדיין, באמצעות הדואר האלקטרוני, שורה של תמונות המתעדות אלימות משטרתית כנגד מפגינים. כך נחשף הדיין ללסתו השבורה של הולצמן, אחד המפגינים, שסבל מנחת זרועם של השוטרים בעת שהפגין ביפו, ולתמונותיו של לייבל דייטש, שנפצע בראשו השבוע, ביום ראשון.

"לכבוד הרב יש קשרים בינלאומיים עם מדינות רבות. אנו מצפים שתערב את העולם נגד מדינת ישראל, ותפעיל לחצים בינלאומיים לריסון האלימות המשטרתית כנגד המפגינים", ביקשו השניים מהחיד"ו וייס.

מתברר שהחיד"ו הוא אדם ריאלי יותר, ובד בבד – יצירתי הרבה יותר. "לחצים בינלאומיים אני לא יכול להפעיל", הוא הנמיך את ציפיותיהם של הפונים אליו מחוגי הקנאים, "אבל מכיוון שאני עוסק בהצלת נפשות, אני חייב לפעול למענכם. אני מוכן לתרום מאה קסדות הגנה, אותן יחבשו כל מי שיילכו להפגנות ויעמדו בקדמת ההפגנה, בסמוך לשוטרים המסוכנים", הפתיע החיד"ו וויס את העסקנים ששוחחו עימו.

וכך, כבר בימים הקרובים יירכשו הקסדות, ולמפגינים תהיה הגנה מול נחת זרועם של השוטרים.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בהפגנת הענק שמארגנים הערב חוגי סאטמר בוושינגטון מול הבית הלבן, בעת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תינשא דרשתו של ראב"ד העדה החרדית, הגר"מ שטרנבוך, שתימסר בשידור חי, היישר מבנייני זופניק בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}