כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פואד מכפיל: יש לכם עסק קטן? תתפנקו!

לאחר שסיים את פגישותיו עם שר החוץ הטורקי, התפנה שר התמ"ת פואד בן אליעזר לתת טיפול מיוחד לעסקים הקטנים • בשדולה בכנסת הוא הכריז: השנה, הכפלנו את התקציב, שנה הבאה נשלש אותו • יאללה, תנצלו את פואד

פואד מכפיל: יש לכם עסק קטן? תתפנקו!

שר התמ"ת בכנס של השדולה לעסקים קטנים בכנסת: "לעסקים הקטנים בישראל יש בית – הסוכנות לעסקים קטנים במשרד התמ"ת. גוף זה אמון לייצג את העסקים אל מול הממשלה, לסייע בהקמה ובתפעול של עסקים ולקדם בחקיקה את זכויותיהם. הסוכנות תביא מפנה בכל הנוגע לתפיסת הנושא של עסקים קטנים"

ראש השדולה ח"כ רוחמה אברהם ביקשה משר התמ"ת להגדיר את שנת הכספים 2011 כשנת העסקים הקטנים והבינוניים בישראל בן אליעזר: מקבל את היוזמה למקד את המאמץ בשנה זו למען מגזר העסקים הקטנים והבינוניים

"לעסקים קטנים חשיבות מרכזית למשק ולצמיחה הכלכלית. בישראל קיימים כ-450 אלף עסקים קטנים. חלקם של העסקים הזעירים והקטנים עמד אשתקד על 98.5% מכלל העסקים בישראל. מספר המועסקים בסקטור זה עמד בשנה שעברה על כ-55 אחוז מכלל המועסקים. רק לשם השוואה מספרם של העסקים הגדולים בישראל, להם 100 משרות ויותר, עמד בשנת 2008 על 3,300 עסקים ומשקלם מסך העסקים הגיע ל- 0.7% בלבד" - כך אמר היום שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין (פואד) בן אליעזר ביום העיון של השדולה לעסקים קטנים בכנסת.

יום העיון נערך ביוזמת ראש השדולה לעסקים קטנים ח"כ רוחמה אברהם, ובהשתתפות מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים רן קויתי, חברי כנסת, ראשי ארגונים, בעלי עסקים ויזמים.

השר בן אליעזר אמר כי במשרד התמ"ת זיהו את החשיבות של סקטור זה. "אנו נערכים לסייע לו באופן ממוקד ורציני. מאז כניסתי לתפקיד, הנחתי לפעול לקידומם של העסקים הקטנים והבינוניים. הקמת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מבטאת את הרצון שלנו לקדם סקטור זה ולייצר רפורמה בתחום. מטרת הסוכנות לבנות מנגנון יציב של תמיכה בעסקים ויזמים המציע יכולות תכנון ויכולות ביצוע אשר יפעלו באמצעות גופי השטח. במסגרת פעילותנו הכפלנו את תקציב הטיפול בעסקים הקטנים בשנת 2010 לכ-100 מליון ₪ ואנו מקווים להעלותה בשנה הבאה ל-150 מליון ₪, וזו התשובה לאלו שהלינו כאילו התעלמנו ממגזר חשוב זה בתקציב המדינה הקרוב".

השר בן אליעזר ציין כי משרד התמ"ת באמצעות הסוכנות מעניק מגוון רחב של פעולות וכלים על מנת לממש את היעדים:

• משרד התמ"ת מעניק שירות ייעוץ מגוון הפונה לכל קהלי היעד ומופעל באמצעות יועצים מקצועיים מן המגזר הפרטי. החל בתוכנית המטפלת בהתנהלות הבסיסית של כל עסק, יצירת תשתיות שיווקיות, התנהלות פיננסית נכונה, דרך תוכניות שמטפלות בעסקים גדולים יותר ובסוגיות מורכבות.

• משרד התמ"ת מסייע למאגד עסקים המעוניינים לשווק לחו"ל דרך תוכנית 'המאגדים'. התכנית מממנת פעולות שיווק שונות כדוגמת: שכירת משרדים בחו"ל, הקמת אתר אינטרנט, כנסים וכו'.

• משרד התמ"ת מציע כיום 3 קרנות להלוואות בערבות מדינה: קרן לעסקים קטנים, קרן לעסקים בינוניים וקרן ליצואנים. קרנות אלו אמורות לסייע בתהליך המימון עמו מתמודדים העסקים הקטנים והבינוניים.

• מרכזי טיפוח היזמות (מט"י) הפרוסים בכל הארץ נותנים שירות לעסקים הקטנים. משרד התמ"ת מוביל כיום שינוי במתווה הפעילות ע"י בנייה של שיטת עבודה, הגדרה של שירותי ליבה, הוספת תקציבים ובניית שיטת תקצוב כזו שמתמרצת את המטי"ם לפעול בצורה רחבה יותר וכל זאת על מנת לשפר את השירות והממשק מול העסקים.

"כלים אלו ועוד רבים אחרים מיועדים כדי לתת מענה טוב יותר לצרכי הסקטור ולקידום ענף זה. מלבד זאת, אנו שוקדים בימים אלו על תכניות חדשות בכדי לתת מענה מקיף ורחב יותר" – אמר השר בן אליעזר.

עוד אמר השר בן אליעזר "אנו עוסקים בהרחבת הסיוע לאוכלוסיות מיוחדות והוספת כלים כגון השתתפות במימון להכשרות מקצועיות. אנו מקימים קרן הלוואות חדשה לנשים ממגזר המיעוטים בהיקף של 21 מלש"ח. הקרן, אשר תהווה פרויקט דגל, הוקמה על ידי הרשות לעסקים קטנים ובינוניים במשרדי, בשיתוף עם הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי וקרן קורת, ואנו מצפים שהיא תסייע בפתיחה של קרוב ל 3,000 עסקים קטנים של נשים במגזר הערבי. בנוסף מתוכננים כלים ממוקדים לפריפריה כגון הקמת חממות עסקיות, קרן הלוואות לבדווים הרחבת פרויקט עסקים מרחוק ועוד".

"יוזמות אלו מדגישות את החשיבות שאנו במשרד התמ"ת מייחסים לנושא העסקים הקטנים - בעיקר באזורי הפריפריה ומול אוכלוסיות מוחלשות. בנוסף, אנו מציעים כלים נוספים כגון תכנית להשתתפות במימון של עיצוב מוצרים, תוכנית לשדרוג התעשייה ומנגנון לטיפול במפעלים במצוקה".

השר בן אליעזר אמר כי "העסקים הקטנים מהווים חלק מרכזי וחשוב בצמיחתו של המשק הישראלי, ועלינו לעשות הכל כדי להסיר חסמים ולהעניק לסקטור זה את התנאים שיאפשרו לו לצמוח ולשגשג. אני רוצה שתדעו כי לעסקים הקטנים בישראל יש בית – הסוכנות לעסקים קטנים במשרד התמ"ת. גוף זה אמון לייצג את העסקים אל מול הממשלה, לסייע בהקמה ובתפעול של עסקים ולקדם בחקיקה את זכויותיהם. הסוכנות תביא מפנה בכל הנוגע לתפיסת הנושא של עסקים קטנים. אני מאמין כי כבר השנה הקרובה תהה שנת בשורות ליזמים ובעלי עסקים בישראל, ומקבל את יוזמתה של ח"כ אברהם למקד את המאמץ בשנה זו למען מגזר העסקים הקטנים והבינוניים".

ראש השדולה לעסקים קטנים ח"כ רוחמה אברהם אמרה במהלך הכינוס כי "בבית הזה, בית המחוקקים מתקבלות החלטות בעלות חשיבות לאומית גדולה. לעיתים ההחלטות קשות, חשובות, חורצות גורלות, החלטות שמשנעות מיליארדים, ולעיתים אנחנו נוטים לפספס את הפרטים הקטנים וכמו שנאמר במקרים רבים שדווקא בפרטים הקטנים נמצא אלוהים ואותם פרטים קטנים מניעים את השלם הגדול – את הצמיחה הכלכלית בישראל. ובעיני זה בדיוק מגזר העסקים הקטנים שלמענו התכנסנו כאן היום".

עוד אמרה ח"כ אברהם "כמה קל להכניס עובד אחד ל-100 עסקים קטנים וכמה קשה להכניס 100 עובדים למפעל אחד גדול. אומר שבשנים האחרונות המגזר בא לידי ביטוי אבל לא מספיק. הדרך עוד ארוכה ורבה. אני מנצלת את ההזדמנות החגיגית כאן היום ומבקשת ממך שר התמ"ת - בוא ותגדיר את שנת הכספים 2011 כשנת העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, בוא ונשלב ידיים. משרדך – משרד התמ"ת, משרד האוצר שמכין בודה בנושא ואנחנו - כנסת ישראל, בוא ונעלה את הקטר על הפסים ונוביל את כלכלת ישראל לדרך המלך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}