כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המשטרה תחקור את מעצרו של 'אסיר ציון'

לפני עשר שנים הוא הסעיר את הציבור החרדי, כשנעצר לאחר שהזיק לדירת המסיונריות בשכונת גאולה, והיום הוא הסעיר את הכנסת • המשטרה הודיעה כי תמנה קצין שתחקור את מעצרו של שמואל קורנבליט במירון

עוצרים חרדים בברוטאליות. צילום ארכיון
עוצרים חרדים בברוטאליות. צילום ארכיון

מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שמעון קורן, מינה קצין בודק שיחקור את התנהלותה הלקויה של המשטרה בפרשת מעצרו של האברך בשערי מושב מירון, ערב הילולת ל"ג בעומר השנה בעת שהביא ציוד לקראת ההילולה. כך הודיע היום במליאת הכנסת השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, במענה לשאילתה בנושא של יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ אורי מקלב.

כזכור, האברך נעצר ימים ספורים לפני ל"ג בעומר, לאחר שמאבטח הכניסה למושב מירון התלונן במשטרה כי ניסה לדרוס אותו. על אף שברכבו היה עד ראיה שראה כי לא היו דברים מעולם, המשטרה עצרה את האברך לחקירה. למרות שהובהר לו כי בתום החקירה ישוחרר, הוא לא שוחרר והשוטרים אף מיאנו לאפשר הכנסת תפילין ואוכל לתאו.

לאחר שנעצר הובא בפני שופט שקבע כי יש לשחררו בערבות של אלף שקלים, כשביקשו בני משפחתו את טופס הערבות, טלטלו המשפחה שעות רבות מנצרת לצפת ולכלא צלמון בטענה כי הטפסים לא נמצאים ובשל כל שחרורו ממעצר התבצע רק יממה לאחר מכן.

בעקבות תלונתו של העצור, ר' שמואל קורנבליט, הגיש ח"כ אורי מקלב שאילתה בנושא לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ שהסכים אף הוא לכך שלעצור נעשה עוול. מקרה זה אירע משום שמזכירות בית המשפט הייתה סגורה ולא יכלה להנפיק מסמכי שחרור בערבות.

"הקצין שמונה לבדוק את פרשת המעצר יבדוק אותה על כל היבטיה, ועל העצור לפנות לגורמים הרלוונטיים כדי לדון בסוגיית הפיצוי על המעצר", סיכם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}