כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מתכוננים לרכוש דירה? חכו ל'חוק מוזס'

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' אינו נח לרגע: לאחר שניגב את הזיעה שהצטברה על מצחו מימי השהות באוהל במעשיהו, הוא מתפנה לעסוק במבני קבע • בהצעת חוק שהגיש, אליה הצטרפו חכי"ם רבים הוא מציע: פטור ממע"מ לרוכשי דירות

מוזס. ממעשיהו לדירות קבע
מוזס. ממעשיהו לדירות קבע

ח"כ מנחם אליעזר מוזס יו"ר השדולה למציאת פתרונות למצוקת הדיור הניח הצעת חוק לפיה זכאי שרכש דירה שהיא דירתו הראשונה, יקבל מענק בגובה שיעור המע"מ ששולם בגין הרכישה. על הצעת החוק חתומים חברי כנסת רבים הן מן הקואליציה והן מן האופוזיציה.

בדברי ההסבר לחוק מנמק ח"כ מוזס את הצורך בחקיקה. לדבריו, לאזרח ממוצע בישראל קיים קושי רב לרכוש דירה משלו. אזרחים רבים, כולל אלו הנמנים על 'מעמד הביניים' לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה ונאלצים לפעול באחת משתי דרכים; לעבוד ולחסוך במשך עשרות שנים עד שיהיה בידם הסכום הדרוש לקניית דירה; או לרכוש דירה בעזרת הלוואות בסכומי עתק אותם יהיה עליהם להחזיר לאורך שנים רבות וארוכות. מציאות זו הביאה לכך שכיום, עשרות אלפי אזרחים ישראלים מחוסרי דיור ומתגוררים בשכירות. בשנים האחרונות בשל המחסור ההולך וגדל בדירות זמינות, מתגוררים בדירות מחולקות, במחסנים וחניות שנסגרו לדירות.

ח"כ מוזס מנמק גם את כדאיות החוק לכלכלה הישראלית. לדבריו, בשל הירידה החדה במכירות דירות בישראל, פחתו הכנסות המדינה ממכירת ורכישת דירות, העומדות, לפי הערכות ובשקלול המיסים השונים המוטלים על הדירה משלב רכישת הקרקע, על כ-55 אחוזים מערך המכירה. הצעת החוק, מסביר מוזס, באה להקל על אזרחים הרוכשים את דירתם הראשונה ולתת להם מענק בגובה שיעור מס ערך מוסף הקבוע בזמן הרכישה, בלא הבחנה בין רכישת דירה מקבלן או מיד שנייה וללא תלות בגילו או במצבו האישי של הרוכש. הטבה זו תעודד רכישת דירות חדשות ותניע את שוק הנדל"ן ובהתאמה תעשיר את קופת המדינה ה מעבר לעלות ההטבה המוצעת.

מוזס אמר כי הוא מקווה ששר השיכון יתמוך בהצעת החוק. "מהתבטאויות השר במליאת הכנסת עולה כי ההצעה תואמת את מדיניותו ואת כוונותיו. גם הצהרות הממשלה לפתור את מצוקת הדיור תיבחנה כאשר החוק יעלה על שולחן ועדת שרים לחקיקה ותיקבע עמדת הממשלה".

על הצעת החוק של מוזס חתומים ח"כ מטלון, מיכאלי, אורלב, אקוניס, גפני, לוין, אורבך, מקלב, אלקין, זאב, פניאן, דנון, חנין ואלדד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}