כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"אני אשלש את הפעילות. אפיץ את הדיסק בכל רחבי הארץ" • ראיון מיוחד

שעות ספורות לאחר מסע הרדיפה שהתנהל בערוץ 2 כנגד ארגוני החזרה בתשובה, מתייצב הרב יוסף קהתי, מ'גיבורי' התחקיר נגד המצלמות ומכריז מלחמה: "התשובה היא להשליש את הפעילות" • "מה עדיף שנערים יסתובבו בדיסקוטקים", הוא שואל בכאב

הרב קהתי בהרצאה. צילומסך: ערכים
הרב קהתי בהרצאה. צילומסך: ערכים



מי שעמד הערב בעין הסערה הוא הרב יוסף קהתי, מרצה בארגון 'ערכים', ש'הואשם' על ידי כתבת ערוץ 2 דפנה ליאל בהסתה לחזרה בתשובה.

הם מ-פ-ח-ד-י-ם • ערוץ 2 נגד ארגוני החזרה בתשובה

בראיון בלעדי שקיימנו איתו הערב הוא מגיב לראשונה לפרסומים.

• אתה נמצא בעין הסערה, איך אתה מרגיש?

"קיבלתי טלפון מקודם, סיפרו לי בערך מה היה אני עדיין לא יודע פרטים אני לא יודע במה המדובר".

זה קורה הרבה הסרטות חשאיות שנועדו להשמיץ?

"זה לא משהו חדש. תמיד יש אנשים שמפתחים את המגמתיות ההפוכה מפרשים את זה בדרכם שלהם כדי לעורר שוב פעם את ה.., לא רוצה להשתמש במילים בוטות, אבל להכפיש את היהדות. אלה שפועלים בשם היהדות ולטובת היהדות לטובת אותה יהדות שאבות אבותינו נשפך דמם ושמרו על היהדות. אתה יודע שקיבלנו מעמד הר סיני אבות אבותינו הלכו בה, דרך שאנחנו מתווים אותה, מציבים אותה בצורה נעימה בצורה אוהבת מאוד אוהבים כל יהודי אין כפיה. לא משתמשים באיומים של עונשים ודברים כאלה אנחנו רק מציגים את האמת כמו שהיא".

• איך אפשר להתמודד עם תקשורת שרק מחשפת להשמיץ כל היום?

"אני אגיד לך מה: כשאנשים יושבים אצלנו בסמינרים, ורואים את התנהלות הסמינר. את המערכת האוהבת והתומכת. אנחנו מציגים הוכחות ברורות להבדלים בין היהדות שזה לא סתם דת אלא היא מהות מול שאר הדתות. אומרים את זה בצורה לוגית בצורה שכלית לא מנסים לרמות אף אחד ולשקר אף אחד מציגים עובדות ברורות. לך תבדוק את זה בשכל וכשרואים את ההתנהלות הזאת האהבה שמשקיעים בהם מה שעושים בשבילהם הם מסתכלים עלינו ואומרים אנחנו לא מאמינים שזה הדתיים שהתקשורת מדברת עליהם. התקשורת פשוט יוצרת פה איזו שהיא מגמה, ה' ישמור הם פשוט יוצרים מגמה אדירה שיוצרת קרע עמוק בתוכם אז מה הם רוצים לעשות".

• התמודדות עם קבל מוסת לא קשה הרבה יותר?

"הקהל ששומע אותנו בסמינר יומיים שלושה משנה את דעתו ויודע בדיוק מול מה הוא עומד ומה הוא שמע. הוא יודע בדיוק בכיוון ההפוך. אנחנו לא שוטפים לאף אחד את המוח, מי שרוצה שטיפת מוח הפוכה זה התקשורת הם שוטפים את המוח".

• לא שמת לב בזמן ההרצאה שבוע שעבר שיש מי שמסריט, ויש סיכוי שיתמש בזה נגדך?

"זה גם לא היה משנה את הגישה. הסברתי מה ההבדל בין היהדות לשאר הדתות בצורה לוגית, בצורה שכלית ואני הצגתי חלק במצגת להוכיח שתורה ניתנה מהר סיני על ידי בורא עולם לא אדם כתב אותה וזה היתרון קיבלנו את התורה מהקדוש ברוך הוא מריבונו של עולם. מה פה לא בסדר?

• הציגו הורים שמתלוננים ששוטפים לילדיהם את המח, איך אתם מתמודדים עם טענות ההורים?

"אני חושב שזה יותר טוב מאשר נוער יסתובב ברחובות ילך לדיסקוטקים ולסמים ודברים כאלה,
וזה מה שאתה אומר לכזה אבא או אמא שהם באים אליך סליחה שאני אומר כואב לי להגיד את זה".

• אבל ככה הם באים אליך בתור איזה מיסיונר שחוטף להם את הבן שלהם?

"זה לא בדיוק מיסיונר שחוטף את הבן שלהם. הם מבינים שיש פה תהליך שקורה עם הילד. נכון, שאנחנו נותנים את החיזוקים דרך היהדות אבל התהליך הוא תהליך שעובר ועובר הרבה אנשים הן צעירים והן מבוגרים זה תהליך שעובר איך הנביא כותב "הנה ימים באים נאום ה' והלכתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע דברי ה'" זה מה שקורה בארץ. אם התקשורת חושבת שתוכל להתמודד עם זה הם טועים זה יחזור אליהם כבומרנג".

• תמשיכו כרגיל?

"ממשיכים כרגיל. ואני בעזרת ה' אחרי ששמעתי את כל מה שעשו אני בלי נדר מתכוון להוציא עכשיו דיסק ולהפיץ אותו באלפי עותקים וההרצאה שבדיסק תיקרא: חייבים לחזור בתשובה"

• הדיסק של השיעור שעומד בעין הסערה?

"אני לא יודע אני. צריך להכין אותו, אמרתי בלי נדר. עכשיו זה עלה לי בראש אחרי כל הסערה הזאת התשובה זה עכשיו לשלש את הפעילות. פשוט לשלש אותה לא להכפיל לשלש אותה".



להאזנה לראיון המלא חייגו: 052-999-66-00. "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}