כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

שערוריית קברי הילדים בלוד: תוקם ועדה

השערוריה שנחשפה על ריקון קברי ילדים בלוד, לצורכי מסחר בחלקות, הסעירה את המדינה • משרד הדתות הודיע על הקמת ועדת בדיקה, ובמועצה הדתית בלוד אומרים: "זו עלילת-דם. האמת תצא לאור"

בית העלמין בלוד. צילום: הערוץ הראשון
בית העלמין בלוד. צילום: הערוץ הראשון

רבים-רבים הזדעזעו והתחלחלו לנוכח הפרסומים שנחשפו, על אודות השערורייה שנעשתה בחשאי בבית העלמין בעיר לוד, כאשר קברי ילדים קטנים רוקנו, לטובת מסחור חלקות הקבורה ומכירתן למשפחות של נפטרים אחרים.

הסערה הציבורית עשתה את שלה. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר הפגנה גדולה שערכו תושבים בעיר לוד ובעקבות פניות רבות לגורמים בכירים, הקים משרד הדתות בימים האחרונים ועדה מיוחדת לחקירת את הפרטים והטענות בפרשת הקברים בעיר.

הפרשה, שעלתה לכותרות לפני מספר שבועות, ממשיכה לעורר גלים בקרב הציבור ועובדי המועצה בעיר לוד. היום (א') היא בהחלט עולה שלב נוסף.

על פי התחקיר שפורסם בערוץ הראשון עולה, כי עובדי המועצה הדתית פינו קברים של תינוקות בבית העלמין היהודי בעיר ובמקומם הכניסו באותן חלקות נפטרים מבוגרים אחרים.

כשבאו המשפחות לברר את מיקום החלקה של יקיר המשפחה נאמר להם כי הנקבר פונה, ובשביל להשתיק את הסיפור יינתן להם כספי שוחד או טובות הנאה אחרים.

כשהסיפור עלה לכותרות, טענו מספר גורמים במועצה כי עובד מועצה שנמצא מזה כבר שנתיים בהליכי פיטורין החליט, בשל סיבות פוליטיות פנימיות, להשמיץ את עובדי המועצה הדתית כדי להביא לפיטוריהם.

תקופה קצרה לאחר שהסיפור נחשף, מחליטים במשרד הדתות להקים ועדה מיוחדת שתחקור את כל הטענות של כל הצדדים בפרשה, ותגלה האם יש אמת מאחורי הטענות והעובדות בפרשת הקברים בלוד או לא.

בתוך כך, בתחילת השבוע שעבר הפגינו הורים רבים, שלא יודעים, לטענתם, פרטים סביב היעלמות מקום קבורת בנם או בתם - בטענה כי הגורמים הבכירים לא עושים כלום בנידון. "אולי ההפגנה הזאת הועילה לתזוזת הדברים" אמר אחד המפגינים בשיחה ל'בחדרי חרדים'.

אחד מעסקני חב"ד בעיר, יענקל'ה גלויברמן, מגיב לפרשה בחומרה, ושואל, בשיחה עם 'בחדרי חרדים: "איך ייתכן שבכל אחת מפרשיות חילולי הקברים ששמענו עליהם בחודשים האחרונים, כדוגמת יפו ואשקלון, שספק אם אלו קברי יהודים - זעמו גופים שונים כמו 'העדה החרדית' ו'אתרא קדישא', ופתאום פה אין פוצה פה?!

"איפה הרב שמידל?" זועק גלויברמן.

יו"ר המועצה הדתית בלוד, דניאל בן סעדון, אומר בראיון ל'בחדרי חרדים': "לא רק שיקימו ועדה פשוטה שתתנהל דרך משרד הדתות. אני מבקש שיקימו ועדה שבראשה יעמוד שופט בדימוס וגורמים חשובים לא פחות, כי חשוב לי שהאמת תצא לאור".

באשר להפגנה שהתקיימה בשבוע שעבר מול בניין המועצה אומר סעדון: "שוב אני חושב ובטוח כי זה עוד אחד מהמהלכים של אותו עובד מועצה שנמצא בהליכי פיטורין, שאני לא מבין איך הוא מסוגל להוציא כאלו שקרים ועובדות לא נכונות מפיו ולנהל אחרינו ציד מכשפות".

עוד מוסיף סעדון ואומר: "לא היו ולא יהיו מקרים כאלו בעיר לוד. אני מאמין שאם הוועדה תתנהל בצורה חוקית - האמת תצא לאור".

והאמת, משוכנע סעדון, נמצאת בצד שלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}