כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"אנחנו תחת איום קיומי" • התרעה אחרונה

תושבי העיר אלעד מתריעים בשיחה ל'בחדרי חרדים': "כניסה בודדת לעיר - מביאה לא אחת לסכנת נפשות של ממש • הבוקר, הכניסה לעיר נחסמה בשל חפץ חשוד, ואמבולנסים התעכבו שעה ארוכה • העירייה: "דרום השרון אשמים"

"אנחנו תחת איום קיומי" • התרעה אחרונה
יצחק לב ארי מהיר חימה

זו לא פעם ראשונה שצוותי ההצלה מתעכבים לטפל בחולים בעיר אלעד, זאת בשל הכניסה הבודדת שיש לעיר אלעד. במקרים בהם יש חסימה לכניסה הבודדת לעיר, אין דרך נוספת להיכנס או לצאת מהעיר, מה שגורם לפקקי תנועה ומקשה על צוותי ההצלה והחירום לטפל בתאונות דרכים או פציעות אחרות.

הבוקר (א') פקק תנועה כבד שהתהווה בכניסה לעיר אלעד, בשל גילוי חפץ חשוד, התעכבו כוחות ההצלה בכניסה לעיר בשל הפקק.

בסביבות השעה 8:10 הוזעקו מתנדבי איחוד הצלה לטפל באשה מחוסרת הכרה. הגברת טופלה בשטח על ידי כונני איחוד הצלה עד להגעת אמבולנס מראש העין, שהתעכב אמור זמן רב בשל עומסי התנועה בכניסה לעיר. יצויין כי, האמבולנס של אלעד היה עסוק באותו זמן בפינוי יולדת מכתובת אחרת.

בשעה 9:00 הוזעקו שוב המתנדבים לטפל בתאונת דרכים קשה בכביש 444 מאלעד לכיוון רנטיס (צומת כפר ויקטוריה), כאשר רוכב אופנוע כבן 30 התנגש בניידת משטרה. הרוכב נפצע באורח קשה, ושני השוטרים שהיו בניידת נפצעו באורח קל. הם טופלו בשטח ופונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית. מהמשטרה נמסר כי רוכב האופנוע, שנסע מדרום לצפון, פגע בניידת שפנתה שמאלה לכיוון יער קולה.

לאחר שסיימו המתנדבים לטפל בתאונה, ובמקביל לחסימת הכניסה והיציאה לעיר ע"י חבלן משטרה בעקבות חפץ חשוד, התקבלו 2 קריאות במקביל: האחת - כאבים בחזה במחלקת הנדסה בבניין העירייה, והשניה - תינוק כבן 1.8 שנכווה בבטן ובצוואר ממים רותחים ברחוב בעלי התוספות בעיר. המתנדבים המתינו דקות ארוכות עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שפינה את האדון מבניין העירייה, ואמבולנס שפינה את התינוק במצב קל לבית החולים שניידר בפתח תקווה.

"במקרה של אסון גדול בעיר" אומר לנו תושב העיר "אני בטוח שלא יהיה ניתן לחלץ את הפצועים, כמו במקרה היום של חילוץ פצועים מתוך העיר שכשל והתעכב. המקרה הזה רק מגדיל את התחושה כי אנחנו חייבים כניסה נוספת לעיר".

לפני כעשור, כביש 471 היה אמור להתחבר לחלק העליון של אלעד, ולשמש ככניסה הראשית לעיר, אך משום מה עד היו התוכניות טרם בוצעו.

מהנדס העיר גל אביב הפנה את הפניה ללשכת ראש העיר אלעד יצחק עידן. מלשכת ראש העיר הובטח לנו תגובה, אך עד לשעת פרסום הכתבה טרם התקבלה תגובת העיריה.

לאחר פרסום הכתבה נמסר מעיריית אלעד כי הכביש המדובר בו מתכננים לפתוח כניסה נוספת לאלעד הוא בשטחה של המועצה האיזורית דרום השרון. יחסיה של עידית אלעד טובים עימם ויש שיתוף פעולה מלא. העיריה השתתפה בוועדה לקידום שטחים פתוחים בה דרשה להפוך חלק מהשטח לכביש עבור כניסה נוספת לעיר, אך ישנם אירגונים המעכבים את הביצוע, אירגוני ירוקים וחיות....
מי שאמור להניע את המהלך הוא דרום השרון.

צוות האתר ימשיך לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}