כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

משרד הבטחון מבטיח: נתגבר הפיקוח על דיחוי בחורי הישיבות

לפני כשבועיים שלח ח"כ פלסנר מכתב ללשכת שר הבטחון, בו קבל שהפיקוח על בחורי הישיבות המגישים דיחוי מידי חצי שנה אינו הדוק • לשכת שר הבטחון: בכוונת המשרד להגביר בתקופה הקרובה את הפיקוח

אכיפה תוגבר. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
אכיפה תוגבר. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

משרד הבטחון יגביר את הפיקוח על תלמידי הישיבות ש"תורתם אומנותם", כך עולה מתגובה של שר הבטחון לח"כ יוחנן פלסנר, האחראי על הוועדה הבודקת את יישום חוק טל, המאפשר לבני הישיבות את אופציית הדיחוי.

לפני כשבועיים שלח ח"כ פלסנר מכתב ללשכת שר הבטחון, בו קבל על כך שהפיקוח על בחורי הישיבות המגישים דיחוי מידי חצי שנה אינו הדוק, וכי הצבא כלל אינו בודק האם הבחורים לומדים או עובדים "בשחור".

במכתב כתב פלסנר: "משרד הביטחון אינו בודק בעצמו אם מי שהצהירו בפניו כי הם מעבירים את כל זמנם בלימודים בישיבה, אכן עושים כך. במקום בדיקה מצדו, נסמך משרד הביטחון על אישור שנתי שמביאים לו האברכים בדבר היותם תלמידי ישיבה באופן מלא, מידי 'ועד הישיבות'.

"ועד הישיבות היא עמותה חיצונית למשרד הבטחון והיא זוכה לתקציב של 600 אלף שקל בשנה לביצוע משימותיה, ללא משאבים וסמכות ממלכתית לפיקוח מתאים".

בתגובה למכתב, השיבו מלשכת שר הבטחון: בכוונת המשרד להגביר בתקופה הקרובה את הפיקוח בעניין, ובתוך שלושה חודשים יעודכן ח"כ פלסנר על הצעדים החדשים שננקטו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}