כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המעצר נמשך; עשרות יתפללו במגרש הרוסים

שבת סוערת צפויה לעבור על ירושלים: כמחאה על מעצר הפתע של שלושה אנשי 'נטורי קרתא', בחשד להתפרעות נגד המשטרה - צפויים חבריהם לקבל את השבת בזעקה ומחאה במגרש הרוסים

שבת סוערת. צילום: אילוסטרציה
שבת סוערת. צילום: אילוסטרציה

אנשי נטורי קרתא ותושבי מאה שערים יגיעו בעוד שעות ספורות, עם כניסת השבת, לבית המעצר מגרש הרוסים בירושלים, שם יתפללו תפילת לכה דודי וערבית במניין גדול שמתארגן לו בדקות אלו כמחאה על מעצרם הפתאומי אמש (ה') של 3 אברכים משכונת מאה שערים בירושלים.

כזכור, אמש נעצרו האברכים בפתאומיות בשכונת גני גאולה בירושלים על-ידי כוחות בילוש של משטרת ירושלים, בחשד כי הציתו פחים והזיקו לרכוש ציבורי במהלך ההפגנות בעיר בחודשים האחרונים.

כבר אמש סערה של ממש התרחשה ברחובות העיר ירושלים כשפחים הובערו, ושקי אשפה נזרקו לעבר כוחות המשטרה. השיא היה כאשר המשטרה ניסתה להשתלט על המפגינים והאחרונים השליכו לעבר המשטרה בלוני גז גדולים, שכמעט ופגעו פיזית בכוחות, ורק בנס לא היו נפגעים.

בתוך כך, במהלך ההפגנה הגדולה שהסתיימה אתמול בשעת לילה מאוחרת נעצרו שני חרדים ששוחררו לאחר שעות ספורות.

היום (ו') הובאו העצורים לבית המשפט בירושלים שם פסק השופט להאריך את מעצרם.

בנוסף, כפי שדווח אמש, החליטה המשטרה שלא לאפשר לעסקני העדה החרדית כניסה למגרש הרוסים, בטענה כי "אם הם לא מטפלים בהתפרעויות הללו, אנחנו נעשה זאת ולא תהיה כל התערבות מצדם".

כמה דקות לאחר מעצרם אמר עו"ד יאיר נהוראי ל'בחדרי חרדים': "נדמה ששוב נפלה טעות בידי השוטרים. ככל הנראה, ולטענת האברכים, הם עברו במקום לתומם ואין להם כל קשר לחשדות המיוחסים להם", מה שמתברר היום כטעות.

בשכונת מאה שערים הפשקווילים כבר נתלו, ומארגניה הלא רשמיים של ההפגנה מבטיחים לנו שבת סוערת במיוחד כמחאה על מעצר האברכים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}