כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המבוכה: שארית נגד; 'הגדולים' - בעד • המסמכים נחשפים

ביום' ו' פרסם בד"ץ 'שארית ישראל': הוסר ההכשר משחיטת הרב שוורץ • אלא שמאחורי הקלעים התנהלה מלחמה של ממש: בית דינו של הגר"מ גרוס הוציא צו מניעה ל'שארית', והגר"ח כתב מכתב תמיכה ברב שוורץ • חשיפה

לימודי שחיטה. תמונת אילוסטרציה
לימודי שחיטה. תמונת אילוסטרציה

ביום ו' פרסמה הנהלת ההכשר "שארית ישראל", כי היא מסירה את שמה מהשחיטה של הגאון רבי אליהו מאיר הלוי שווארץ, ומעתה אין לה קשר לשחיטה זו.

במודעה, שפורסמה ב'יתד נאמן' נכתב: "הננו להודיע על דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א כי הופסקה ההשגחה מהשחיטה בראשות הרה"ג ר' א. מ. שוורץ המשווקות על-ידי חברת טעם מן וחברת ח"י הקר, וידע הציבור ויזהר".

בכך, לראשונה בהיסטוריית גופי הכשרות, "הוסרה ההשגחה" שלא על בסיס הלכתי, כאשר הרב שווארץ וצוות המשגיחים עדיין ממשיכים בעבודתם, ורק בשל עניינים כלכליים גרידא מוסרת מהם חסותה של 'שארית ישראל'.

יצויין, כי הגראי"ל שטיינמן מקפיד להעלות על שולחנו אך ורק משחיטתו של הרב שווארץ, וכי הוא הנאמן היחידי עליו בתחום השחיטה. מי שנזקק לעוד הוכחה אודות האמון הבלתי מסוייג של גדולי ישראל בשחיטת הרב שוורץ, יכל לקבל אותה כבר ביום ו' האחרון, עת יצאה מביתו של הגר"ח קנייבסקי הבהרה כי הגר"ח סומך במאת האחוזים על שחיטת הרב שוורץ.

לאתר 'בחדרי חרדים' הגיע מסמך מבית דינו של הגר"מ גרוס, האוסר על הנהלת 'שארית ישראל' לפרסם את המכתב שפורסם ביום שישי האחרון, אך כנראה שבמערכת הכשרות יש אנשים המבינים יותר מדיינים ומפסק בית-דין מפורש.

גורמים בכירים בתחום הכשרות אומרים, כי פרשה זו עלולה לגרום באופן סופי לנתק בין גדולי ישראל למערכת הכשרות של 'שארית ישראל', ועקב כך לדרדר עוד יותר את מעמדה, המעורער בלאו הכי, של 'שארית' בבני-ברק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}