כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אריאל אטיאס מרים בניינים

הכוונות הטובות של שר השיכון נטחנות לא פעם בין הפטיש לסדן: מלמעלה שר אוצר עם יד קפוצה, מלמטה ראשי רשויות שלא ששים לשתף פעולה • למרות זאת, אטיאס מצליח להפוך את הסיסמאות לעובדות ובניינים

נאבק במחסור שנמשך עשור. אטיאס. צילום: קובי קנטור
נאבק במחסור שנמשך עשור. אטיאס. צילום: קובי קנטור

הידיעה על הצפת שוק הדיור ב-4,100 יחידות דיור נוספות על-ידי שר השיכון, אריאל אטיאס, מעוררת, כצפוי, תקוות רבות בלב זוגות צעירים המשתוקקים לדירה משלהם.

עם פירסום ההודעה על שיווק הדירות, אמר שר השיכון: "הגדלת היצע הדירות באופן משמעותי זה הגורם המשפיע ביותר על הורדת מחירי הדירות. אנו נאבקים במחסור שנמשך עשור שנים, אולם בהדרגה נגדיל את ההיצע ויחד עם כלים נוספים, שבימים אלה אנו מתדיינים עליהם עם משרד האוצר, להעניק תמריצים לזוגות צעירים לרכוש דירה, תגדל היכולת שלהם להגיע לקורת גג. אנו נמשיך להיאבק למען הזוגות הצעירים. בנוסף, אנו פועלים באמצעות המשך הגדלת היצע הדירות במכרזי מחיר למשתכן, בהם הזוכה הוא היזם שיציע את המחיר הסופי הנמוך ביותר לדירה וכן מכרזי דיור להשכרה".

מעקב אחר העיתונות הכלכלית מעלה, כי הפעם גם הם נאלצו להתייצב ביציע, ולהריע לאטיאס על הצלחתו להגדיל את היצע הדיור, עם דגש על הזוגות הצעירים, כדי להקל עליהם לרכוש דירה. העובדה לפיה בין יחידות הדיור יש היצע דירות לכ-ו-ל-ם - חילונים, חרדים, וערבים - הביאה אף היא לגל תגובות אוהד.

עוד בנושא:
אפשר לצאת מהמחסנים? אטיאס משחרר עוד 4100 יח"ד

שכן, אם אתה שר חרדי, אתה חייב לעזור לציבור החילוני. אם אתה גם מגדיל לעשות וזוכר גם את האוכלוסייה הערבית, אזי הקליקה השלטת מסמנת אותך במרקר ורוד ובסימן של וי.

השבוע פרסם העיתון הכלכלי 'גלובס' את טורו של עורך הנדל"ן, דרור מרמור. חשוב לקרוא, כדי להעריך עוד יותר את גודל ההישג עליו בישר לנו השבוע משרד הבינוי והשיכון.

"מה נהיה? כולם רוצים שמחירי הדירות ירדו, אבל כמובן שאף אחד לא רוצה שזה יקרה אצלו בשכונה", כותב דרור מרמור. "לא רק בגלל שהדירה הנוכחית אמורה להיות המקפצה לדירה הבאה, אלא בגלל שכולם נהנים להתבשם מהמחירים הגבוהים - שמשביחים את הנכס היקר ביותר שברשותם וגם מביאים אוכלוסיה מבוססת לשכונה.

"עכשיו, תעלו טיפה לרמת רשות מקומית, ותבינו לבד למה למשל ביהוד או בראש העין לא ממש ששים להיות המוקד של פרויקט הצפת הקרקעות של השר אטיאס. הרי בשקט-בשקט, תושבי יהוד וראש העין די מבסוטים מהעובדה שקשה למצוא בעירם דירה בפחות ממיליון שקל. זה לא מפריע להם לקטר על המחירים הגבוהים, אבל סוף-סוף גם הם יכולים לחוש מה זה לגור בעיר 'יוקרתית'.

"חשוב להבין, שלראשי ערים בישראל יש מגוון רחב של כלים לווסת את פתרונות הדיור המוצעים לתושבים חדשים (שכאמור, יותר מדי מהם עלולים להוריד את מחירי הדירות): תמחור מוגזם של עלויות פיתוח, סטנדרטים מחמירים של בנייה או של גודל דירה, עיכוב פיתוח התשתיות העירוניות ועוד.

"לכן, הכוונות הטובות של שר השיכון נטחנות לא פעם בין הפטיש לסדן. כשמלמעלה שר אוצר עם יד קפוצה, ומלמטה ראשי רשויות שלא ששים לשתף פעולה, קשה להפוך את הסיסמאות לעובדות ולבניינים".

זה לא ששר חרדי חייב חיזוקים מצד עיתון כלכלי, ובכל זאת, כשגם הם מודים שלא פשוט היה להשיג את ההישג -,מובן עד כמה ההישג גדול .

כי בינינו לבין עצמנו, צודק מרמור. לא קל להיות שר שיכון במדינת ישראל. מחד, שר האוצר עושה חיים לא קלים, מנגד עומד שר התמ"ת ומקשיח עמדות בנושא העובדים הזרים. ולך תבנה מדינה.

ועם הנתונים האלו, טוב שהפטיש בידיים של אטיאס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}