כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

כשיוסי דייטש ויואב ללום נפגשו • תיעוד בלעדי

צוות 'בחדרי חרדים' השתתף בפאנל מיוחד על מסקנות פרשת עמנואל • בפאנל היחודי: יוסי דייטש, דודי זילברשלג וחיים אמסלם • בספסלי האורחים: יואב ללום • בסיום האירוע: חיבוקי היריבים • תמונות • בהמשך: הווידאו המלא

כשיוסי דייטש ויואב  ללום נפגשו • תיעוד בלעדי
יוסי פורמנסקי

פאנל מרתק שנראה כבלתי אפשרי התקיים הערב ב'משכנות שאננים' בירושלים. בפאנל המכובד ישבו זה לצד זה, אנשים שעד לא מכבר היו אוייבים מושבעים, וחשפו שיני זאב האחד לרעהו. הערב, ימים ספורים לאחר סיום הפרשה ישבו נציגי חסידות סלונים, דובר מטה המאבק, לצד האנשים מהמתרס השני, וקיימו דיון פורה על השלכות מקרה עמנואל על הציבור החרדי.

למי שטרם הבין, מדובר בפרשיית עמנואל, שהסעירה ועודנה את הציבור החרדי כולו. האמוציות שהתלוו למאבק הנוקשה גד העותרים, הצליחו לגמד את הנושא שלשמו התכנס הדיון בבג"ץ – האפליה העדתית, ודווקא בימים שלאחר הפשרה, מעניין ומרתק היה לשמוע את הנציגים משוחחים בחופשיות על הפרשה.

זה לצד זה ישבו דודי זילברשלג – מדוברי העצרת, ח"כ חיים אמסלם – שזועק כנגד האפליה ונחשב לעוף מוזר בסיעה השסי"ת, יובל שרלו – רב המשתייך לציונות הדתית הטיף כנגד מאבק הציבור החרדי, חבר מועצת עיריית ירושלים יוסי דייטש - נציגה של חסידות סלונים, וכן, גם יואב ללום העותר שזכה לגידופים מכל קצות הקשת בציבוריות החרדית, ישב שם וקרא קריאות ביניים.

הפאנל המרתק, שיובא במלואו מחר (ו') באתר 'בחדרי חרדים' עסק באפלייה במגזר החרדי, ובשלטון בג"ץ על המדינה.

אמסלם כהרגלו הביע דעה מקורית, והצהיר כי יש לאסור קבלת ספרדים במוסדות האשכנזיים. "אני מבטיח לכם שלא ירחק היום ואשכנזים יתחננן להתקבל למוסדות ספרדיים", אמר לקול צחוק הקהל. "אני רוצה שיהיה כור היתוך, אבל עדיף שיהיו מסגרות שונות.

דודי זילברשלג מצידו, תקף את התערבות בג"ץ. "אני מכבד את בג"ץ, ויכול להעיד יוסי דייטש, שברגע ששמעתי דובר חרדי מדבר בטלויזיה נגד הבג"ץ פרשתי מתפקיד הדוברות, אבל זה לא חכם להתערב בתכנים של הציבור החרדי. לנו כמיעוט יש עניין לחזק את בג"ץ, אבל הוא צריך לדעת את מגבלותיו.

אתר 'בחדרי חרדים' מציג גלרייה ראשונית, בשעות הבוקר יעלה וידאו, בו תוכלו לצפות בפאנל המרתק, ובוויכוחים שהתנהלו לאחריו.











































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}