כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מערכה חדשה נגד מצעד התועבה? 'העדה': "לא שותפים"

מאבק חדש? "היכונו למערכה אדירה נגד מצעד התועבה שיתקיים בי"ח אב בירושלים" • פפנהיים: "העדה פועלת מול העירייה לבטל המצעד. אולי נקיים עצרת מחאה" • גורם ב'עדה': מאחורי המאבק - הרב לוין מניו יורק • פרסום ראשון

הפגנות בירושלים נגד המצעד לפני מספר שנים. צילום: ארכיון
הפגנות בירושלים נגד המצעד לפני מספר שנים. צילום: ארכיון

"היכונו למערכה אדירה נגד מצעד התועבה שיתקיים בי"ח אב בירושלים". זו לשון המודעות המופצות הערב (ה') בשכונות החרדיות של ירושלים, על-ידי גורמים המתכננים בימים אלו את דפוסי הפעולה של "המערכה האדירה", כהגדרתם, כנגד המצעד.

• שמואל חיים פפנהיים, מי עומד לנהל מאבק שיספק שוב הסתה נגד הציבור החרדי?

פפנהיים: "בעדה החרדית אין הסכמה משותפת להפגנות, מחאה, מאבק או כל דבר דומה. נעשו ונעשים בימים אלו על-ידי 'העדה החרדית', ניסיונות שונים מול גורמים בכירים בעירייה ומחוצה לה, לבטל את המצעד ברחובות ירושלים. בנתיים אף אחד מהם לא צלח, אבל הניסיונות נמשכים. על מאבק בשטח, לפני או אחרי, כמו שאתם ודאי יודעים איך זה יתנהל - אנחנו לא מסכימים".

לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', הגורמים שעומדים מאחורי המאבק הם אנשיו של הרב יהודה לוין, עסקן אמריקני, תושב ניו-יורק, שכבר עמד בעבר מאחורי המאבקים נגד מצעד התועבה.

"בכל פעם שמתקיים מצעד מסוג זה בארץ-הקודש", מסביר גורם ב'עדה החרדית', "הרב לוין מגיע לישראל, ומגייס קבוצה גדולה של אנשים שתנהל את המאבק. האנשים הללו הם גם תושבי שכונת מאה שערים, שהקשר שלהם עם 'העדה' הוא קשר אדוק, וגם רבנים חשובים, מתוך הממסד".

כפי הנראה, כבר בימים הקרובים יכריז מטה המאבק במצעד התועבה על זמני ההפגנות והמחאות בשכונות העיר, ועל דפוס הפעולה של אנשיו ביום המצעד עצמו.

"אנחנו לא נתעלם לגמרי מהתועבה הזאת שנכנסת לירושלים. 'העדה החרדית' תקיים אולי כמה ימים אחרי או לפני המצעד עצרת מחאה, אבל למחאה קולנית, או אלימה אנחנו לא שותפים", קובע פפנהיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}