כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

התפתחות בפרשת רמות: 'כרטיס צהוב' לברקת

בית המשפט המחוזי הוציא צו ביניים נגד כוונת עיריית ירושלים לבצע מחטף בבית הספר ברמות א' • העירייה תכננה לבצע מחטף עוד טרם הדיון בעתירה, ולהתחיל בשיפוצים ובהעברת ריהוט

כך נראה בית ספר בית יעקב ברמות. קרוואנים
כך נראה בית ספר בית יעקב ברמות. קרוואנים

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט יגאל מרזל, הוציא הבוקר (ה) צו ביניים המונע מעיריית ירושלים לבצע כל פעולה בבית הספר ברמות א'.

כפי שדווח בהרחבה, ועד ההורים ברמות עתרו השבוע לבית המשפט נגד ניר ברקת ועיריית ירושלים, בגין כוונתם לפנות כיתות בי"ס בית יעקב בשכונת רמות, ולייבא במקומן בית ספר מתלפיות.

עיריית ירושלים הודיעה לאחר קבלת העתירה להנהלת בית יעקב, כי עליהם לפנות את הכיתות הקיימות במבנה עד היום.

לעותרים נודע, כי עיריית ירושלים תכננה לבצע מחטף עוד טרם הדיון בעתירה, ולהתחיל בשיפוצים במבנה ובהעברת ריהוט מתלפיות לרמות.

בבקשה שהגישו ההורים אתמול לבית המשפט, ציין עו"ד אשר אקסלרד, המייצג את ההורים ברמות א', כי עיריית ירושלים שלחה מכתב לבית הספר בית יעקב "באופן בלתי ראוי ובחוסר תום לב", ו"משמעות הוראת העירייה היא השלכתן לרחוב של מאות בנות המשתמשות בכיתות לקייטנת הקיץ".

צו הביניים יצא בהמשך לעתירה שהגישו שלשום תושבי שכונת רמות לבית המשפט המחוזי בירושלים, נגד כוונת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת להעביר מבנה בית-ספר שהתרוקן בשכונה לטובת בי"ס הפרטי רפפורט - כאשר מזמן המבנה היה מיועד לבי"ס השכונתי "בית יעקב".

מהעתירה ונספחיה, שהיקפם עומד על למעלה מ-600 עמודים עולה, כי החלטתו של ברקת התקבלה ממניעים פסולים, ושלא על פי החוק והנהלים, וכי ההחלטה אף מנוגדת למדיניות משרד החינוך, למדיניות עיריית ירושלים ולהחלטות בתי המשפט.

ברמות א' קיים גידול דרמטי לזרם החינוך של "בית יעקב". במבנה המרכזי לומדים הילדים הקטנים במקלטים, מרתפים, אולם ספורט, מסדרונות, חדרי ספח, קרוונים ומכלאות, בעוד הצפי העתידי מצביע על מצוקה גדלה והולכת. רק בשנה הקרובה נכנסים לכיתה א' בשכונה כ-300 ילדים. כן סובלים ממצוקת מקום חריפה, ת"ת אמרי מלך, המשרת את רמות א' תחתית ונמצא אף הוא בקרוונים דולפים וארעיים, ללא פיתרון מעשי באופק.

שי הורוביץ, אחד העותרים, אומר: "העירייה החליטה, משיקולים שאינם ברורים, ליצור אנדרלמוסיה, לשנע ילדים מכל רחבי ירושלים ומחוצה לה, ולייבא למבנה המתרוקן בשכונה מוסד שיש בו יותר ילדים מחוץ לירושלים, מאשר ילדים משכונת רמות רבתי. והחמור מכל, להוציא את 8 הכיתות של בית יעקב השוכנות כבר במבנה - לקרוונים. מה שמעורר זעם היא השערורייה שילדי החינוך החרדי נמצאים כיום בתנאים עלובים, המהווים שיא העליבות גם ביחס למוסדות החינוך בעזה, בעוד שיש בשכונה ובעיר חלופות נוספות ראויות של מאות מטרים רבועים של מבני חינוך".

עו"ד אשר אקסלרוד, יו"ר לשכת עורכי הדין בירושלים ומי שהגיש את העתירה מטעם ההורים מציין כי מדיניות רשויות החינוך היא כי לילדי השכונה בחינוך היסודי עדיפות על פני אחרים. כמו כן, ישנה חשיבות מבחינת נהלי משרד החינוך להיקפי התלמידים בשכונה.

"בנידון שלנו", אומר עו"ד אקסלרוד, "מדובר על למעלה מ-1,700 ילדים הנמצאים בכ-20 כיתות צפופות ועוד 20 צריפים, מקלטים, מבנים ניידים ומכלאות. ולמוסד אותו מבקש ברקת לייבא לשכונה יש בקושי 11 ילדים משכונת רמות א'. כאשר למעלה מ-80% מילדי המוסד מגיעים מחוץ לירושלים ומשכונות דרום, מזרח ומרכז העיר. מה עוד שבשכונת רמות קיימות עוד מספר מבנים מתרוקנים המשרתים את ילדי הזרם החרדי לאומי והדתי לאומי בשכונה".

בימים האחרונים, הצטרפו למאבק התושבים חברי מועצת עיריית ירושלים, חברי הנהלת עיריית ירושלים, גורמים בכירים ואנשי המקצוע בעיריית ירושלים, שאינם מבינים את ההתנהלות הבלתי סבירה של ראש העיר בפרשה הזו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}