כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

התלמידות המתוקשרות יצאו לחופשה • סיכום

לאחר שנים של מאבק ישבו הבנות מעמנואל לשלושה ימי עיון משותפים, שעסקו ב'אהבת ישראל' • "את המתח אפשר היה לחתוך בסכין", מספרים ההורים, אך הבנות עשו הכל בכדי להותיר את הפרשה מאחוריהן

שיחה מיוחדת של הגרי"ד גרוסמן. צילום: יצחק לב ארי
שיחה מיוחדת של הגרי"ד גרוסמן. צילום: יצחק לב ארי

3 ימים של כנסים והרצאות בבית הספר 'בית יעקב' בעמנואל, הגיעו בשעות הצהריים (ד') לסיומם, ומאות התלמידות, שהיו בשבועות האחרונים במרכזה של סערה ציבורית חסרת-תקדים, יצאו לחופשת הקיץ.

מי אאמין שמספר רב של תלמידות, העולה על 500, מכל הזרמים והסוגים, יתקבצו יחד להרצאות של רבנים בנושא אהבת ישראל ואחדות בין איש לרעהו, כשרק לפני מספר ימים ניהלו הורי התלמידות מאבק מתוקשר.

זה החל ביום ראשון, כאשר בית המשפט הודיע להורים ולבאי כוחם, כי הוא מקבל את הפשרה לפיה התלמידות ישתתפו כולן יחד ללא הפרדה/אפליה בבית ספר המריבה בעמנואל לשלושה ימים של הרצאות בנושא אהבת ישראל, עד לסיום שנת הלימודים.

כבר בבוקר המשפט, ישבו התלמידות זו לצד זו, והחלו הלכה למעשה את הפשרה, עוד בטרם זו התקבלה על ידי בית המשפט. בבוקר שלמחרת (ב) הגיעו תלמידות עמנואל, מכל הזרמים לאולם הספורט בעמנואל. הפשרה אמנם התקבלה, אבל ניתן היה להרגיש את המתח באוויר. תושבי העיר אומרים, כי לאחות את הקרע בעיר ייקח הרבה זמן.

הגרי"ד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, הפועל למען אהבת ישראל בכל התחומים, היה ראשון הנואמים ב'סמניריון' שנערך לתלמידות. הוא נכנס אל אולם הספורט והתקבל באהדה רבה בקרב התלמידות.

במהלך שיחתו בפני התלמידות שר הרב גרוסמן את שירו הידוע: "מה שהיה היה, העיקר להתחיל מהתחלה".

הרב הסביר בשיחה ל'בחדרי חרדים' את עיקרון השיחה אותה נשא בפני התלמידות. "הסברתי לתלמידות כי אסור לדוש במה שהיה, אם יתחילו להיכנס לזה עוד פעם, ייכנסו לבוץ שוב פעם וזה יגרום ללכלוך".

במהלך הימים האחרונים מנסים בעמנואל להירגע מהפרשה שהסעירה את ישראל בשבועות האחרונים, ומשתדלים לאחות את הקרע בין הזרמים. "זה לא כל כך אפשרי וקל", אמר אחד האבות ששוחרר ממעשיהו רק לפני ארבעה ימים.

אתמול הגיע הגר"ש בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, לנאום בפני התלמידות, כשגם הוא דיבר על אהבת ישראל ואחדות.

היום (ד) הגיעה לסיומה 'קייטנת עמנואל', כשהרב שהגיע לעיר הוא הראשון לציון, הגר"ש עמאר, שושא אף הוא דרשה מיוחדת בפני התלמידות.

אותה פשרה, עליה נלחמו מיטב העסקנים כדי לקטוף את הקרדיט המתאים והראוי, הסתיימה.

בהחלט ניתן לומר כי בשלושת הימים נפתח פתח חדש בפני תושבי עמנואל. השאלה כעת היא מהו הפיתרון שימצאו הצדדים עד לפתיחת שנת הלימודים הבאה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}