ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בעולם מתקשים להבין

ה'דיילי מייל' מדווח על המבוי הסתום לאחר התוצאות

הדיילי מייל הבריטי מדווח לקוראיו כי "תוצאות הבחירות בישראל מראות שהאומה חלוקה עמוקות בנוגע לעתידו של בנימין נתניהו, כאשר אף צד לא הבטיח רוב"

ה'דיילי מייל' מדווח על המבוי הסתום לאחר התוצאות
נתניהו בליל הבחירות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח לקוראיו בהרחבה על תוצאות הבחירות והקיטוב בישראל בנוגע למעמדו של ראש הממשלה נתניהו.

"התוצאות הסופיות מהבחירות הרביעיות בישראל תוך שנתיים מראות כי העם חלוק עמוק בשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להישאר בתפקידו".

העיתון מדווח כי "נתניהו ובני בריתו הימניים כשלו מלזכות ברוב פרלמנטרי, לאחר ספירת הקולות שפורסמה ביום חמישי האחרון".

"אף מפלגה ישראלית מעולם לא זכתה ברוב של 61 מושבים, ולכן ראש ממשלה חייב להרכיב קואליציה שלטונית, פירוש הדבר לעיתים קרובות ראש הממשלה חייב לחזר אחרי מפלגות שוליים או אפילו אלה מהצד השני של הקשת הפוליטית, להציע משרדים, תפקידים רשמיים, תקציבים או טובות הנאה אחרות בתמורה לתמיכתם", מסביר ה"דיילי מייל" לקוראיו.

"המשא ומתן נמשך בדרך כלל מספר שבועות. אם איש לא יצליח להרכיב ממשלה עם רוב של 61 מושבים, המדינה תיכנס לבחירות חמישיות חסרות תקדים בהמשך השנה".

ה"דיילי מייל" פחות הבין את הקונספט של בנט וכתב: "כדי שנתניהו יבטיח רוב, הוא ככל הנראה יצטרך להביא גם את בנט, המוביל מפלגה פופולרית "בקרב לאומנים יהודים קשים" וגם את עבאס, שמפלגתו בהשראת תנועת האחים המוסלמים ברחבי הארץ. בנט שלל ברית עם עבאס. ה"דיילי מייל" התבלבל כנראה בין בנט לסמוטריץ'.

עוד ציין ה"מייל", כי "יש מכה נוספת לנתניהו, בצלאל סמוטריץ', בעל בריתו של ראש הממשלה וראש מפלגת הימין הקיצוני-דתית, אמר כי 'לא תוקם ממשלת ימין בתמיכת עבאס, בטח לא בזמן המשמרת שלי".

"נתניהו ינסה גם לחפש מחוקקים בודדים בצד השני של כדי "לערוק" ולהצטרף אליו" מדווח המייל, אך כנראה העיתון פחות מעודכן שהאפשרות הזאת כרגע בלתי אפשרית.

בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד