כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ליצמן התעצבן: קברים יכולתם לפנות ועץ לא?

ליצמן הגיע לביקור מפתיע ב'ברזילי', כדי למחות על העיכובים בבניית חדר המיון הממוגן • עשרות מפגינים מירושלים ובית שמש יצאו ליפו, לאחר שהבוקר חודשו החפירות במתחם

ביקר במפתיע את ביה"ח. ליצמן. צילום: קו עיתונות דתית
ביקר במפתיע את ביה"ח. ליצמן. צילום: קו עיתונות דתית

מה חיפש סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן בשעות הבוקר של יום ג בביה"ח ברזילי באשקלון?

על פי דיווח בערוץ 2, ח"כ ליצמן הגיע לביקור מפתיע ולא מתואם ב'ברזילי', כדי למחות על העיכובים בבניית חדר המיון הממוגן של בית החולים, שלצורך בנייתו פונו קברים ובהם עצמות אדם.

מסתבר, כי הבנייה של חדר המיון מתעכבת, וזאת רק בשל עץ עתיק שנמצא בשטח המתחם, וכדי להעתיקו ממקום אחד למשנהו הוא חייב לעבור השקייה של 6 שבועות. בנתיים, חלף מחצית מהזמן ונותרו 3 שבועות למועד בו ניתן יהיה להוציא את העץ ולהעבירו למקום אחר.

ליצמן מחה בפני מנהלי בית החולים: "קברים יכולתם לחלל, ועשיתם זאת במהירות האפשרית, אבל כשמדובר בעץ עתיק אתם ממתינים ומתעכבים עם הבנייה?!"

מנהלי בית החולים השיבו לסגן השר, כי העובדות שהוא מציג אינן נכונות. העץ העתיק לא מפריע לעבודות הבנייה, שמתבצעות בינתיים במרחק קטן מהעץ, וכי העץ העתיק יועבר למקום אחר בעוד כ-3 שבועות - ואז תושלם הבנייה.

בתוך כך, יצאו הבוקר עשרות מפגינים מירושלים ובית שמש ליפו, כדי למחות על חילול הקברים במיזם הנדל"ן ביפו, לאחר שהבוקר חודשו החפירות במתחם.

רמקולים רבים הסתובבו בשעות הבוקר בשכונות החרדיות, כשקול קורא לתושבים: "עד מתי?", ומבקש בהוראת "גדולי ישראל ורבנים" לצאת ולמחות במתחם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}