כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מוזס בכנסת: הבלגן נגמר, צריכים אחדות

עם שוך הדי פרשת עמנואל, עמד ח"כ מוזס על דוכן הכנסת, וביקש לדבר על הצורך באחדות • "החל מפרשת ברזילי באשקלון נכתבו לא פחות מ-70 מאמרי הסתה ושטנה נגד הציבור החרדי", התלונן

מוזס באוהל המחאה במעשיהו. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
מוזס באוהל המחאה במעשיהו. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

בנאום במליאת הכנסת, בחר ח"כ מנחם אליעזר מוזס להתייחס אל משמעות צום י"ז בתמוז והלקח האקטואלי היום, יותר מתמיד להרבות אהבת חינם ולהתגבר על מחלוקות.

"היום, צום שבעה-עשר בתמוז, הזכרנו בסליחות הבוקר את אחת מהצרות ביום זה – יום גבר האויב ותבקע העיר", ציין מוזס. "זהו יום התחלת חורבן ירושלים ובית שני, שחרב בגלל שנאת חינם, והתיקון לכך הוא אהבת חינם. לצערנו, אנו חווים באחרונה קיטוב בין-מגזרי ושסע בין חרדים לחילוניים.

"החל מפרשת ברזילי באשקלון נכתבו לא פחות מ-70 מאמרי הסתה ושטנה נגד הציבור החרדי, ובמרכזם הטענה שאנו מקדשים את המתים לפני החיים.

"אני מודה בכך שגם בעסקת גולדווסר, שחררנו הרבה בשביל להביא ארונות. אצלנו באמת מקדשים את האמת, אבל לא ניתן לומר את המילה החמורה הזאת, מתים לפני החיים. כי אנחנו רואים את הצביעות חוגגת, כאשר בגלל עץ שיקמה עתיק העומד במרכז מגרש בית החולים בברזילי מתעכבות זה חודשיים העבודות להקמת חדר המיון המוגן, המוגדר כפיקוח נפש. פיקוח נפש דוחה קברי מתים אך לא דוחה את עץ השיקמה הבודד!

מוזס אמר כי "אנחנו עתה מאחורי פרשיית עמנואל. הרבה אנשים 'עושים חושבים' האם לא הגזים בית המשפט העליון בזה שזרק 40 אבות, מאחורי סורג ובריח.

"אבל זה יום י' בתמוז, יום חשבון נפש. אנחנו מצפים שבשעה זאת, כשאנו עומדים בפני בעיות קיומיות כאלה, כמו איראן, כמו משטים, נקבל על עצמנו להרבות באהבת חינם, שזה התיקון לשנאת חינם, ויהי רצון ונזכה לגאולה שלמה ונחדש ימנו כקדם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}