כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אפשר לצאת מהמחסנים? אטיאס משחרר עוד 4100 יח"ד

משרד הבינוי והשיכון בבשורה חדשה: משחרר במכרזים פומביים שיפורסמו בימים הקרובים קרקעות לבניית 4,110 יחידות דיור ב-17 ערים וישובים ברחבי הארץ - לחרדים וחילוניים

בונים. צילום אילוסטרציה
בונים. צילום אילוסטרציה

מאז נבחר לתפקיד שב שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ומדבר אתנו (עם ישראל, זוגות צעירים ועיתונאים) על חלומו הגדול: הצפת השוק בדירות. זה לא קל, אבל כשאטיאס מבטיח, הוא בדרך כלל מתכוון גם לקיים.

השבוע יכול היה לצאת בבשורה אמיתית: 4,100 יחידות דיור הוא בהחלט לא מספר שאפשר לזלזל בו. מדובר במכרזים פומביים שיפורסמו בימים הקרובים, ובהם קרקעות המיועדות לבניית 4,110 יחידות דיור ב-17 ערים וישובים ברחבי הארץ. לחרדים וגם לחילוניים, לבל יקומו עלינו לבולענו.

אז אם אתם עומדים להתחתן, רוצים לשפר דיור או לזחול החוצה מהמחסן חסר החלונות בו התגוררתם עד עתה, רשמו לפניכם את מפת הנקודות החדשה, בה עומדים הטרקטורים להתחיל לעבוד:

בדימונה, ישווקו 48 יח"ד בשלושה מתחמים בשכונה הצפונית, ועוד 15 מגרשים בשכונת נווה דוד. באופקים ישווקו 70 יח"ד בשלושה מתחמים בשכונת שפירא. בירוחם - 56 מגרשים צמודי קרקע. במצפה רמון - 26 מגרשים בשכונת הגמל. בשכונת הנשר בערד ישווקו 280 יחידות דיור ובפרויקט רגר בבאר שבע קרקעות לשני מגדלים שיכללו 334 דירות. במבואה הדרומית בבאר שבע ישווקו 500 יחידות דיור בכ-10 מתחמים, בכפוף לשינוי תב"ע. בגן יבנה ישווקו 62 יחידות דיור.

כמחצית מהשיווקים במנה זו (2,054 יח"ד) מצויים במחוז ירושלים, כשהם מתמקדים באשקלון ובירושלים. באשקלון, בשכונת אגמים החדשה ישווקו 794 יח"ד (ב-12 מתחמים), כאשר בהמשך למדיניות השיווקים של החודשים האחרונים, תשווק כמות גדולה נוספת של 342 יח"ד במסגרת שיטת המחיר למשתכן, בה הזוכה במכרז הוא דווקא מי שמציע את המחיר הסופי הנמוך ביותר לדירה.

מכרז זה עשוי להביא למחירים זולים משמעותית ממחירי הדירות בסביבה בשוק החופשי וכן להשפיע על הורדת רמת המחירים של מכרזי הקרקע ה"רגילים" המשווקים במקביל. באשקלון ישווקו 18 יחידות דיור נוספות במתחם גן הורדים באשקלון. בסה"כ באשקלון ישווקו במנה זו, 1,154 יחידות דיור. בבית שמש ישווקו במתחם דרבסי/יהודה המכבי 12 יחידות דיור.

בירושלים עצמה ישווקו במנה זו 888 יחידות דיור: 218 דירות במתחם שנלר, 224 דירות בקוסטה ריקה ו-156 יח"ד נוספות במתחם קוסטה ריקה במכרזי של דיור להשכרה (ללא מחיר מינימום). במורדות קרית יובל ישווקו 290 יח"ד נוספות.

גם במחוז צפון תשווק מנה גדולה של קרקעות (665 יח"ד), החל ב-30 יח"ד במתחם האצ"ל בקרית שמונה. בקצרין ישווקו 15 מגרשים ל-30 בתים ומגרשים ל-30 יחידות דיור. בקריה החסידית בחצור ישווקו 88 יח"ד, ובעפולה קרקע ל-79 דירות בשני מתחמים ברובע יזרעאל. בראש פינה יכלול השיווק מגרשים ל-13 בתים, ובכפר כנא 52 יח"ד ב-13 מתחמים. בטבריה, לאחר שבעשור האחרון כמעט ולא שווקו מתחמים לבנייה רוויה, ולמתחמים ששווקו לא נרשמו ביקושים – ישווקו 373 דירות בשכונת פאר.

אם הפירוט דלעיל לא עניין אתכם, נוכל לרכז אותו בכמה מילים. יש סחורה לכ-ו-ל-ם: חרדים, חילונים ואפילו לערבים. בדיוק כמו שצריך לנהוג שר בממשלת ישראל. עכשיו, לאחר שמילא את השטח ב'סחורה טריה', נושא אטיאס את עיניו אל-על, בתפילה נרגשת שההצפה תעשה את שלה ושסוף סוף נוכל להגיע אל היעד הבא בתור: הוזלת מחירי הדירות.

לצורך השגת היעד הצטייד אטיאס בכל כלי הנשק האפשריים. הוא עורך דיונים נמרצים מול משרד האוצר, במטרה להשיג תמריצים לרכישת דירה לזוגות צעירים, הוא ממשיך לפעול להגדלת היצע הדירות במכרזי מחיר למשתכן, ו...הוא כבר נושא את עיניו אל כלי הנשק החזק הבא: מכרזי דיור להשכרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}