כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בית המשפט למשיחיסטים: החזירו את 770

סאגה משפטית ארוכה הגיעה לסיומה בערב שבת, לאחר שבית המשפט האמריקאי פסק לנציגי הגבאים המשיחיסטים בקראון הייטס להשיב את בניין 770 לידי הבעלים החוקים: אגודת חסידי חב"ד

בית הכנסת ב-770. צילום: פנחס חבבו
בית הכנסת ב-770. צילום: פנחס חבבו

בערב שבת, פסק בית-המשפט בארה"ב כי אגודת חסידי חב"ד ו'המרכז לענייני חינוך', הגופים הרשמיים של החסידות שמונו על כך מטעם הרבי זי"ע, ינהלו מעתה את מרכז חב"ד העולמי - 770.

השופטת ברנדט ביין קבעה כי לגבאים יש 30 יום למסור את אחזקת 770 לידי הארגונים.

הפסיקה חותמת למעשה סאגה משפטית רבת שנים, במסגרתה תבעו ראשי הארגונים הרשמיים של חב"ד את החזקה על המבנה מידיהם של הגבאים, נציגי המשיחטסים, שניהלו את בית הכנסת הגדול מאז פטירתו של הרבי, לאחר שהשתלטו עליו ועשו בו ככל העולה על רוחם.

לפני מספר חודשים קבע בית המשפט כי הארגונים הרשמיים הם הבעלים היחידים והחוקיים של המבנה, אך היום מקבלת הפסיקה גוון מעשי יותר, כאשר נציגי הגבאים הוכרחו להשיב בתוך שלושים יום את הבניין לידי ראשי הארגונים.

בין הפסיקות, ניצלו ראשי הארגונים את מעמדם החוקי החדש והתקינו מצלמות אבטחה ברחבי הבניין. ביום שישי האחרון ניסה בחור משיחיסט להוריד את אחת המצלמות, נפל ונפצע.

נציגי הגבאים ניסו לטעון שאכן הם החזירו את אחזקת הבניין לידי הבעלים הרשמי, אך בית המשפט לא התרשם מהטענה והורה להם להחזיר את המבנה לבעליו החוקיים. השופט תחם זמן של 30 יום לציית להוראה או שיתקיים כאן ביזיון בית המשפט.

נציגי הגבאים הודיעו כי הם יגישו עירעור על פסק הדין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}