ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024

סערה בכנסת • ליצמן ציטט מכתב האדמו"ר: "גם מול כיתת יורים - לא ניכנע"

ימים ספורים לאחר מאסר האבות, ויממה לאחר גזר הדין על כליאת האימהות, כתב האדמו"ר מסלונים מכתב מיוחד • ליצמן ציטט על בימת הכנסת את המכתב: "לא נוותר ולא נתפשר כמלא נימה. ה' הוא מלכנו ולו אנו עבדים" • המסמך המלא: בפנים

סערה בכנסת • ליצמן ציטט מכתב האדמו"ר: "גם  מול כיתת יורים - לא ניכנע"
יעקב כהן

מכתב חסר-תקדים שכתב היום (ד) האדמו"ר מסלונים לקהל חסידיו ולכלל אמוני בית ישראל קורא למרוד בחלטות הבג"ץ הכפרני. המכתב הדרמטי נשלף על-ידי סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, והוקרא בפאתוס מעל בימת הכנסת - מה שחולל סערה גדולה במליאה, וח"כים קראו קריאות ביניים רבות.

הנאום, אותו נאם ליצמן בנוכחות ראש הממשלה, גרם לאמוציות רבות לצאת מגרונם של חברי הכנסת, שלא הפסיקו לקרוא קריאות ביניים לאורך כל הנאום. פרוש, מצידו, הודיע כי "זהו אחד המשברים החמורים שידעה המדינה מאז ומעולם".

במכתב כותב האדמו"ר: "אילו הייתי חושב, ששופטי בית המשפט מאמינים במה שהם אומרים, שבית הספר בעמנואל יסודו באפליה גזענית, נראה לי שהייתי נוהג אחרת. אך, מאחר שאין לי כל שמץ של ספק שהם יודעים את האמת, שכל דבריהם בשקר יסודם.

"אם כן, אין זה אלא מאבק בין אמונה לכפירה, בין כח הקדושה לכח הטומאה של הסטרא אחרא, – מאבק שתמיד ידענו שיפרוץ באחרית הימים. ובמאבק על קידוש ה' - גם אם יעמידו אותנו מול כיתת יורים - לא נוותר ולא נתפשר כמלוא נימא! ה' הוא מלכנו ולו הננו עבדים עד נשימתנו האחרונה.

"ולכל אמוני ישראל אני קורא: אנא הצטרפו אלינו במאבק הנשגב הזה, המאבק שדורות חיכו וייחלו אליו: "מתי תבוא אליי ואקיימנה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}