כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מנכ"ל המועצה לשלום הילד: "האימהות לא יכנסו לכלא!"

ד"ר יצחק קדמן, שעמד אתמול במרכז הדרמה בבג"ץ, אומר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים': "תפקדינו להגן על ילדים. זה לא מידתי ולא צודק שאימהות ילכו לכלא" • "אף אחת מהאמהות לא תכנס לכלא" • מיוחד

יצחק קדמן. צילום: פלאש 90
יצחק קדמן. צילום: פלאש 90

ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, עמד אתמול במרכזה של הדרמה בבית המשפט העליון, במסגרת הבקשה לבטל את מאסרן של האמהות לילדות בית הספר בעמנואל.

המועצה לשלום הילד הגישה את חוות דעתה לבית המשפט במסגרתו טענה, כי הדבר נוגד את שלומם ואת רווחתם של הילדים. בית המשפט קיבל לבסוף את עמדתם, והורה לבטל את מאסרן של רוב האמהות ולדון שוב במאסר של האחרות, לאחר שבעליהן ישתחררו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אומר הד"ר קדמן: "אנחנו לא נכנסים למחלוקות בין בית המשפט לבין הציבור החרדי בעמנואל. לא ימשכו אותנו לזרוק אבנים על בית משפט, ומצד שני לא ימשכו אותנו גורמים הפוכים לעשות עליהום על החרדים. לא זו דרכנו ולא זו דרכנו", הוא פותח את דבריו.

"העניין שלנו הוא להגן על ילדים, באשר הם ילדים, ככל שניתן. לא משנה אם הם חרדים, חילונים, ערבים או אחרים. זה מה שהנחה אותנו לפנות לבית המשפט העליון ולהגיש לו חוות דעת שעל פיה סברנו, כי מדובר בעניין בלתי מידתי ובלתי צודק, מבחינת הגנת על שלומם של ילדים, להגיע למצב בו שני הורים של ילדים ישהו בו זמנית בכלא, כאשר הילדים יצטרכו להיות מפוזרים, גם אם הדבר יעשה על ידי גורמים רשמיים של הרווחה, בכל מיני פתרונות מחוץ לבית.

"מצב כזה בעניינו הוא הרסני מבחינת הילדיםף לכן ביקשנו מבית המשפט שבכל החלטה שיתן יביא לכך שהאמהות, שהן היו נושאי הדיון אתמול, יישארו בביתם עם הילדים.

"אגב, זאת ללא כל קשר למה שעשו שרותי הרווחה. הם הגיעו מתוך נקודה אחרת של מספר אמהות שלא חשו בטוב או חולות. כמובן שיש להתחשב גם בכך, אך נקודת המוצא שלנו הייתה הילדים, גם במקרה שהאמא בריאה, ביקשנו שהיא לא תלקח מילדיה".

קדמן מוסיף ואומר כי לשמחתו, בית המשפט העליון נעתר והסכים לקבל את חוות הדעת. "מסתבר שלא רק שבית המשפט הסכים לקבל את חוות הדעת, אלא קרא אותה, ולפי מה שנאמר בהחלטה הוא גם התייחס אליה במלוא הרצינות. אני שמח שבסופו של דבר התוצאה הייתה שאף אמא לא נלקחה למאסר".

• מה דעתך לגבי עצם הכניסה של האימהות למאסר, אחרי שהאבות ישתחררו ממנו?

"נראה מה ילד יום כאשר האבות יסיימו את תקופת המאסר. יש לי יסוד להניח, הן על פי הניסוח של החלטת בג"ץ, הן על סמך הנחות משפטיות ופרשנויות שיש לי בנושא והן על דברים שתרשה לי לא לומר אותם בקול רם, שהאמהות לא ילכו בסופו של דבר למאסר. כך צריך להיות.

שוב, אנחנו סברנו שבמקרה הזה, וזה מה שעמד על סדר היום, שליחתן של האמהות לכלא, הוא מעשה לא נכון שלא צריך להתבצע מנקודת מבטם של הילדים המעורבים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}