כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הוצאה לפועל פרצו את ארון הקודש בי"ז תמוז

י"ז בתמוז באנטוורפן: אנשי הוצאה לפועל פרצו את ארון הקודש בבית המדרש ויז'ניץ - וחיללו את כבוד המקום • הגיעו בעקבות תביעה של עו"ד יהודי המנהל מלחמת חורמה בהנהלת בית הכנסת

אנשי החוק בבית הכנסת
אנשי החוק בבית הכנסת

הלם ותדהמה באנטוורפן: אנשי הוצאה לפועל, מלווים באנשי משטרה בלגים, הגיעו אתמול (ג) לבית המדרש של חסידי ויז'ניץ בעיר, פרצו את ארון הקודש - וחיללו את כבוד המקום.

אנשי החוק הגיעו בעקבות תביעה משפטית של מי שכבר זכה בפי תושבי העיר החרדיים לכינוי 'ללום הבלגי' - עורך הדין היהודי, הנרי רוזנברג, המנהל מלחמת חורמה בוועד הנהלת בית הכנסת, מאבק שמתנהל מזה שנים בבתי המשפט הבלגיים, וגרם לחילול ה' עצום. רוזנברג עצמו, ידוע לשמצה בעיר אנטוורפן, בגין מאבקיו האינסופיים בקהילה החרדית, בשלל תחומים. רק לאחרונה התראיין לעיתון בלגי נפוץ, ובמהלך הראיון השמיץ את הקהילה החרדית באנטוורפן, בהשמצות זולות ומעליבות.


את המאבק האחרון מנהל רוזנברג על מנת להשליך את מתפללי בית המדרש לרחוב, ולסגור את בית הכנסת על מסגר ובריח. בעניין זה הוא לא היסס להשתמש בכל הכלים האפשריים כנגד מתפללי בית המדרש, ומורם ורבם הגאון רבי מרדכי גרינפעלד.

בקהילה היהודית באנטוורפן, הזדעזעו בעקבות הארוע. "דווקא ביום הזה, יום שבעה עשר בתמוז, פורצים שוטרים שאינם בני ברית לבית הכנסת, ומחללים את ארון הקודש בצורה כה מבזה", אמרו בקהילה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}