כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מהפיכה בשוק ההשקעות הכשרות

מוצר חדשני ומתקדם בשוק החיסכון הפנסיוני: אם עד היום קבעו לכם מדיניות בניהול קופת הגמל או קרן ההשתלמות שלכם, שיטת ה-IRA הנהוגה בארה"ב ובאירופה, מסייעת לעמית שומר המצוות, למסור גם את קופות הגמל וקרנות ההשתלמות לניהול אישי באופן מקצועי ובהתאם להלכה

הרב אברהם גואטה. מנכ''ל הדס מלכות
הרב אברהם גואטה. מנכ''ל הדס מלכות

אין ספק שהמודעות הולכת וגוברת בנושא הפיקוח ההלכתי בתחום ההשקעות והחיסכון. אולם חשוב להדגיש שלא מדובר רק על ציבור שהמצב הכספי שלהם מאפשר לפתוח תיק מנוהל או לקנות קרנות נאמנות, אלא כל שכיר או עצמאי שמפריש כסף בקופת גמל או קרן השתלמות מחויב לדרוש כי השקעותיו יהיו תחת פיקוח הלכתי מוסדר.

למעשה, כל מי שמפקיד כסף בקרן השתלמות או בקופת גמל, הרי שהנהלת הקופה אן הקרן היא שלוחו להשקיע את כספו באפיקי ההשקעה שונים וכספו נושא ריבית. לכן, אם הנהלת הקופה קנתה לו מניה הרי יתכן שיש לו שותפות בדברים אסורים. הרי יש סיכוי משמעותי שבלי לדעת, השכיר או העצמאי עובר על איסור ריבית או מחזיק ונהנה מדברים אסורים.

בזמן האחרון גדולי ישראל אמרו בצורה חד משמעית שצריך למנוע מהציבור להיכשל בעבירות ויש להשקיע רק בבתי השקעות הפועלים ע"פ ההלכה.

בשוק קיימים כמה מסלולים כשרים. המוביל שבהם, עם סל המוצרים הגדול ביותר הוא בית ההשקעות 'הדס מלכות' מבית 'הדס ארזים', המתמחה בניהול השקעות אישי מותאם לצרכי הלקוח. הדס ארזים הינה פורצת דרך בתחום קופת הגמל בניהול אישי (- IRA Individual Retirement Account) והראשונה להפעיל קופות אלו לאחר קבלת אישור מאגף שוק ההון במשרד האוצר. זאת בדומה לנהוג בארה"ב ובאירופה, אשר כל חוסך יכול לבחור את דרך ניהול השקעות החיסכון הפנסיוני שלו. כפי שמתבצעת הפעילות בניהול תיק השקעות בהתאם להלכה, מנגנון ה-IRA מאפשר בחירה של תמהיל השקעות כשרות בקופת הגמל ובקרן ההשתלמות שלך.

ביקשנו לשמוע מר' אברהם גואטה, מנכ"ל הדס מלכות, מהי קופת גמל או קרן השתלמות בשיטת ה-IRA?

גואטה: "קופת גמל וקרן השתלמות בניהול אישי, IRA, הינו מוצר חדשני ומתקדם בשוק החיסכון הפנסיוני. לראשונה, יכול הלקוח להיות מעורב בניהול החיסכון הפנסיוני שלו, ולהתאימו לאופיו ולצרכיו ולעקוב אחר התפתחות ההשקעה באופן שוטף. הקופה תוכל להתנהל באמצעות הדס מלכות המנהלת תיקי השקעות בהתאם להלכה או על ידי הלקוח בניהול עצמי בהתאם להנחיות הכשרות של בד"צ העדה החרדית.

אלו כספים ניתן לנהל ב-IRA?

"כסף שהופקד בקרן השתלמות, קופת גמל של חוסך שכיר ב"מעמד עצמאי", קופת גמל של עצמאי וקופת גמל נזילה".

מהם יתרונות החיסכון באמצעות IRA?

"חליפה אישית לכל עמית בהתאם לצרכיו ויעדיו, שמירה על זכויותיו וההטבות בקופת הגמל או קרן ההשתלמות, ניצול מקסימאלי של הטבת המס לשם השגת תשואה גבוהה יותר, מעורבות באסטרטגיית ההשקעות, יכולת תגובה מיידית לשינויים בשווקים הפיננסים, העמית יכול ליהנות מניהול ע"י מנהל תיקים שהוא בוחר בעצמו, עמלות נמוכות בפעולות בניירות ערך, ריכוז נכסים תחת "קורת גג אחת" וניהול ההשקעות בהתאם להלכה ובפיקוח בד"צ העדה החרדית ירושלים".
גואטה מציין כי "חשוב לדעת שקופת גמל וקרן השתלמות בניהול עצמאי ולא ע"י מנהל תיקים מקצועי, מתאימה רק ללקוח בעל רמת ידע והבנה מעמיקה בשוק ההון, ולכן אנו ממליצים לציבור העמיתים במכשיר זה - להיעזר במנהל השקעות בעל רישיון מתאים כפי שמציעים בהדס מלכות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}