כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ח"כ מוזס ל'בחדרי חרדים': "ניצחנו. הגשנו לבג"צ 3 ימים כדי לרדת בכבוד מהסולם הגבוה"

רגע לאחר שנודע על שחרור 'אסירי עמנואל' הזדרז ח"כ אליעזר מוזס לתאם לעצמו ביקור ב'מעשיהו', כדי שיוכל ללוות את האסירים • בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', לאחר שיצא מהכלא, הוא אומר: "ראש הממשלה לא הבטיח מוסד פטור"

ח"כ מוזס ביציאה מהכלאעם תעודת השיחרור של אחד האסירים
ח"כ מוזס ביציאה מהכלאעם תעודת השיחרור של אחד האסירים

רגע לאחר שנודע לו על שחרורם של 'אסירי עמנואל' הזדרז ח"כ מנחם אליעזר מוזס להתקשר למעשיהו ולתאם לעצמו ביקור. "אני זה שנכנסתי איתם באוטובוס שהוביל אותם אל שער הכניסה הדרומי של מעשיהו, אני זה שליוויתי אותם בדרכם החוצה, דרך שער היציאה הצפוני", הוא אומר, וקולו עדיין נרגש.

צריך היה לראות אותו יוצא בריקודים ובשירה עם האסירים, כדי להבין כי האיש הזה, מעבר לעבודתו הטכנית כחבר כנסת וכיו"ר סיעת יהדות התורה, לקח את עשרת ימי המאסר אל הלב. פגשנו אותו באוהל המחאה, כמה ימים לאחור, רותח כולו. הוא רץ כארי בסוגר, ממאן להשלים עם רוע הגזירה. עכשיו, כשיצאו לחופשי, לא היה מאושר ממנו.

"שמחים בצאתם, ששים בבואם, ראיתי את השמחה הגדולה שלהם כשנפתחו בפניהם שערי הכלא. כולנו יחד שרנו 'פתחו לי שערי צדק אבוא בם אודה קה'", ממשיך מוזס.

• ברקע שמענו את מנגינות ה'דידן נוצח' מאחד מהרמקולים המאולתרים שהוצבו ברחבת החניה. האמנם נצחנו?

"נצחנו גם נצחנו. הנה האברכים יצאו מהכלא, ובית המשפט הבין את מה שהבין אפילו בן כספית, כתב 'מעריב'. הוא כתב, לפני מספר ימים, שבית המשפט לא השכיל להבין שהאנשים הללו עשויים מחומר אחר, ולא 20 יום, גם לא 20 שנה, בכלא, הם אלו שיכניעו אותם".

• ובכל זאת, במשך 3 ימים ייאלצו האברכים לשלוח את בנותיהם לימי עיון/קיטנה יחד עם תלמידות כל בתי הספר בעמנואל. זה לא משוש ליבם...

"שלושת ימי הגבלה אלו אינם העיקר. העיקר הוא עצם זה שכל המוסדות מתכנסים יחד ומובילים מסר חד של אחדות. בהמשך, גם אם ייפרדו בשנה הבאה, זה כבר לא יגרום לשערוריה. כבר לא יוכלו לומר שמדובר בגזענות. הקבלה של התלמידות תיעשה על פי דת, ולא על פי עדה. הגשנו לבג"צ 3 ימים כדי לרדת בכבוד מהסולם הגבוה עליו עלה. ברור שאם היה מדובר על חודש או חודשיים לפני גמר הלימודים ההורים היו מעדיפים לשבת בכלא אפילו חודשיים, ובלבד שלא להיכנע".

• מאז סוף השבוע שעבר מתנהל ויכוח ער בין הכתבים הפוליטיים בהשאלה: האם אכן הבטיח לכם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגישתכם עמו ביום רביעי, 'לסדר' מוסד פטור לחסידי סלונים בעמנואל?

"ראש הממשלה הבטיח לעשות הכל במסגרת החוק, הוא לא פירט למה כוונתו, ובהחלט לא הבטיח מוסד פטור. בשלב מסוים הוא ביקש ממני לכתוב לו מה בדיוק אנחנו מבקשים, ואני זה שניסחתי את הבקשה בדבר מוסד פטור. ראש הממשלה לא הגיב על כך, רק שב ואמר שיעשה רק מה שיוכל לעשות במסגרת החוק. יחד עם זה, בין שאר הנושאים, עלה גם הנושא של ההסתה נגד הציבור החרדי, וגם בעניין זה הבטיח נתניהו לעשות כל שביכולתו. ואכן, חייבים לתת שכר שיחה נאה ולזכור לו לטובה את נאומו בכנסת, במהלכו התייחס מאוד בחיוב לציבור החרדי".

• לסיום, תם ונשלם פרק מאהל הסיעה במעשיהו?

"תוך כדי הריקודים והשמחה ראיתי איך הולכת ונשלמת מלאכת פירוק האוהל. ברוך ה' האוהל 'עשה את שלו', עכשיו אפשר כבר לברך על המוגמר ולפרקו. היום בערב אני מוזמן לטיש אצל האדמו"ר מסלונים שליט"א, ושם תבוא השמחה הגדולה לשיאה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}