כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ח"כ גפני ל'בחדרי חרדים': "זה היה יכול להסתיים מוקדם יותר"

היום הסוער בבית המשפט תפס את יו"ר וועדת הכספים בלשכתו בבני-ברק • בראיון שהעניק לאתר 'בחדרי חרדים', לאחר החלטת בית המשפט, הוא אומר: "היינו שותפים למאמצי הפשרה" • "מקווה שהפשרה אכן תסיים את העניין ולא תהיה פתרון זמני" • מיוחד

משה גפני. צילום: ארכיון
משה גפני. צילום: ארכיון

בעוד קרבות הקרדיטים ניטשים בפינות הרחוב והתקשורת, יושב יו"ר ועדת הכספים ותנועת 'דגל התורה', בלשכתו בבני-ברק, ורואה כיצד הפשרה שהציע כבר בשבוע שעבר, נחתמת על ידי אנשים שהצטרפו לעגלה המנצחת רק ביממה האחרונה, ונחגגת על ידם בכל אמצעי התקשורת.

בשבוע שעבר הוא הגיע לביתו של האדמו"ר מסלונים. ביקור אותו ניתן לכנות כביקור תחת אש, הוא ספג בדרכו לאדמו"ר לא מעט מהלומות פיזיות ומילוליות, אך הניח לפני האדמו"ר הצעה, הדומה כמעט לחלוטין שהתקבלה היום בבית המשפט.

להבדיל מהחכי"ם האחרים, ג]ני לא רץ בבוקרו של יום לבית המשפט, לא מיהר להתראיין ולהכריז: 'גם אני בסיפור'. הוא כבר עסוק בפרשייה הבאה, בנושאים נוספים העומדים על הפרק.

בראיון שהעניק לאתר 'בחדרי חרדים', שעה קלה לאחר החלטת הבג"ץ, הוא אומר: "אמנם זה היה יכול להסתיים מוקדם יותר, בכל זאת אנו מברכים על סיומה של הפרשה".

• מה הסיבה שיהדות התורה לא היא שהובילה את הפשרה האחרונה?

"אני וחברי לסיעה לא הסכמנו בשום אופן לפשרות קודמות, לדעתי אלו פשרות שלא ענו לכל הבעיות שהוצבו בתחילת או באמצע הדרך של פשרת עמנואל, היא מעמידה את העותר לבג"ץ במרכז העניין ולכן לא היינו שותפים להובלת הפשרה.

"כעת, כשהיא התקבלה, אני לא מתכוון בשום דרך לקטוף קרדיטים, למרות שהיה לנו שיתוף פעולה בכוונה להגיע לפשרה עד יום ראשון, ואכן זה קרה.

"למרות זאת, הפשרה שהתקבלה טורפת את כל הקלפים שהיו על השולחן בהם האשימו אותנו שאנחנו משתמשים בגזענות במוסדות החרדיים".

•למה אתה מתכוון שהייתם שותפים בניסיונות לפשרה?

"נועדנו ביום חמישי האחרון, עם האדמו"ר מסלונים. אני וחבריי מכבדים מאוד את דעתו של האדמו"ר, הייתה לנו פגישה ארוכה איתו. אבל מעבר לכך את התוכן עליו דיברנו אני לא מתכוון לומר".

• מה יהדות התורה מתכוונת לעשות בעניין הודעתו של ללום, כי הוא מתכוון לפעול גם נגד האפליה בסמינרים ובבתי ספר נוספים?

"עבור לשאלה הבאה".

• האם יהדות התורה למדה את הלקח מפרשיית עמנואל ומתכוונת לפעול בנושא האפליה?

"אין לי מושג על מה אתה מדבר, במוסדות החינוך החרדים שאני מכיר לומדים כולם יחד, ספרדים ואשכנזים, מה שהיה פה בפרשיית עמנואל זה מקרה חריג מאוד, ואני שמח היום שזה מסתיים כמו שהוחלט, למרות שזה היה יכול להסתיים עוד קודם.

"אני מאוד מקווה שהאחדות שגילנו כולם, בכל השבועות האחרונים, על רקע פרשיית עמנואל תימשך גם הלאה, כי זה דבר מיוחד שכל העולם עקב אחריו".

• אתה חושב שהפשרה היא פתרון זמני, ועוד כמה ימים יצוצו הבעיות מחדש?

"אני מקווה מאוד שכולם למדו את הלקח בפרשה הזאת. כל הצדדים. כולם צריכים לעשות חשבון נפש, גם בית המשפט צריך לבדוק אם הוא לא הלך רחוק מדי בכל מה שהסתעף עם הפרשייה הזאת. לדעתי אני מקווה שהפשרה הזאת אכן תסיים את העניין הזה ולא תהיה פתרון זמני".

• אתה חושב שכעת משרד החינוך יאשר מוסד פטור בעמנואל לשנה הבאה?

"אנחנו נמצאים בשנת תש"ע, בוא נסיים את שנת הלימודים הנוכחית וכשנגיע לקרבת השנה הבאה נתחיל לדבר. אני מאמין שנכון לעכשיו יש סיכוי גדול יותר מהסיכוי שהיה עד עכשיו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}