כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"ע: "כל התורה שלנו היא מהחינוך העצמאי" • להאזנה

כמיד שבוע מנצל מרן הגר"ע יוסף את שיעורו השבועי בכדי להבהיר את עמדתו בסוגיות העומדות על הפרק • בשיעורו אמר: "אדם שהוא ספרדי חייב לרשום את בניו תחילה למוסדות ספרדים" • "בת שלומדת אצל האשכנזים יהיה לה מח אשכנזי"

הגר"ע: "כל התורה שלנו היא מהחינוך העצמאי"  • להאזנה



כמידי שבוע, מנצל נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א את שיעורו השבועי כדי להעביר מסרים לציבור החרדי והספרדי בפרט, ששייכים לנושאים האקטואליים שעל סדר היום.

הגר"ע התבטא אף השבוע כמו בשבועות האחרונים בנושא האפליה בציבור החרדי שבאה בתקופה האחרונה על רקע פרשיית עמנואל.

לאורך השיעור, חזר הגר"ע מספר פעמים על העניין שהספרדים צריכים לשלוח את ילדיהם למוסדות ספרדיים: "רבותיי, אני חוזר ואומר. כל אדם שהוא ספרדי - חייב להביא את בניו לישיבות ספרדיות. את בנותיו, לרשת החינוך שלנו, דרכה של תורה, חייב כל אחד לומר אני חייב לשים את בני אצל ספרדים. למרות שבנו בעל כשרונות, קופצים עליו אשכנזים. ישים בנו אצל ספרדים".

במהלך השיעור הרב תקף את הפונה לערכאות בפרשיית עמנואל, ושאל למה לא שלחו במקרה הזה את הילדים למוסדות ספרדיים במקום: "יש רבנים, יש בתי דין. למה הלכו לערכאות? רבותיי, תדעו. בעמנואל יש בית-ספר שלנו. יש בו מאה וארבעים תלמידות, כן ירבו. והנה הלכו לבג"ץ ועתרו, שלא קיבלו האשכנזים. לא קיבלו? לך לספרדים. בשביל מה המלחמות? אדם שהוא ספרדי חייב לרשום את בניו תחילה למוסדות ספרדים. למה? כי יש חילוקי דינים, יש דברים שמרן מחמיר, יש דברים שמרן מקל".

בנוסף הרב הסביר כי התלמידות שהולכות דווקא ללמוד במוסדות אשכנזיים עושות רע לעצמן: "למה לשנות? הבנות האלה שלומדים אצל אשכנזים, יודעים את ההלכות שלנו? מה לומדים אותם? בן איש חי? מלמדים הלכות של אשכנזים. התלמידה הזאת שלומדת שם, נהיה לה מוח אשכנזי".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}