כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המאבק בשכונת רמות עולה שלב: הוגשה עתירה מנהלית

בית המשפט יעסוק בימים הקרובים שוב בנושאים חרדים, כשהפעם העותרים מגיעים דווקא מהצד החרדי: נציגי האברכים בשכונת רמות א' הגישו עתירה נגד ראש העיר על כוונתו להפנות מבנה לטובת מוסד מחוץ לשכונה

ההפגנה של ילדי שכונת רמות נגד ברקת
ההפגנה של ילדי שכונת רמות נגד ברקת

עתירה מנהלית דחופה הוגשה הבוקר (ב) לבית המשפט מטעם נציגי שכונת רמות א' בירושלים בעקבות החלטתו הישנה של ראש העיר, ניר ברקת, להעניק את מבנה בית הספר המתפנה בשכונה למוסד שרוב תלמידיו אינם מתושבי השכונה, במקום למאות התלמידים שנמצאים ללא מבנה כבר תקופה ארוכה ולומדים במקלטים ובקרוונים.

חודשיים לפתיחת שנת הלימודים תשע"א, ומאות ילדי שכונת רמות בירושלים עדיין נמצאים ללא מבנה בית ספר מסודר. תמונת המצב העגומה באה בעקבות החלטת העירייה לתת את המבנה לביה"ס 'אהבת ישראל', והישיבה התיכונית מטעמו, שמרבית מתלמידיו לא מתגוררים בשכונה.

המאבק על המבנה הציבורי נמשך זמן רב, כשלפני מספר שבועות הפגינו מאות ילדי השכונה מול בניין העירייה.

עו"ד אשר אקסלרוד, יו"ר לשכת עורכי הדין בירושלים, ומי שהגיש את העתירה מטעם ההורים מציין, כי מדיניות רשויות החינוך היא כי לילדי השכונה בחינוך היסודי עדיפות על פני אחרים, כמו כן, ישנה חשיבות מבחינת נהלי משרד החינוך להיקפי התלמידים בשכונה.

בעתירה טוענים תושבי השכונה, כי החלטתו של ברקת לתת את המבנה למוסד חינוכי אחר שכמעט ואין לו כל קשר לשכונה באה ממניעים פסולים. אחד מהמניעים המפורטים בעתירה, המתפרשת על גבי 600 עמודים, הוא - לפי העתירה - ידידות קרובה של ברקת עם יו"ר ועד ההורים של ביה"ס 'אהבת ישראל', מייקל אייזנברג.

אייזנברג מונה על ידי ברקת לאחר הבחירות כחבר מועצת החינוך של עיריית ירושלים. למרות ניגוד העניינים, קידם אייזנברג בכל דיוני העירייה את ענייניו והפעיל בכל הדיונים לחץ מאסיבי לקבל מבנה עירוני נוסף לטובת אהבת ישראל. גורמים משפטיים מציינים, כי מדובר בניגוד עניינים חמור במיוחד, בניגוד למדיניות העירייה ולמדיניות משרד החינוך.

שי הורוביץ, אחד העותרים מתושבי השכונה, מספר ל'בחדרי חרדים': "בשעות הצהריים קיבלנו תשובה מבג"ץ על כך שהעירייה וברקת קיבלו שבוע ימים לענות לטענות העתירה ודיון דחוף בעניין יתקיים תוך 10 ימים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}