כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בג"ץ לא עוצר: גזר קנס של 200 אלף ש"ח

שופטי בג"ץ הולכים עד הסוף • בהחלטה מיוחדת הודיעו השופטים: 'החינוך העצמאי' ישלם קנס של 200 אלף שקלים, עבור הימים שבהן הופרה הפסיקה לגבי עמנואל • האם בוימל צדק? • כל הפרטים

בית המשפט החליט: 200,000 ש"ח
בית המשפט החליט: 200,000 ש"ח

בית המשפט העליון נחוש ללכת עד הסוף בפרשת עמנואל, אגב שבירת כל הכלים ושימוש בכל אמצעי ענישה העומדים לרשותו: לפני שעות אחדות פרסמו שופטי בג"ץ כי סכום הקנס שמוטל על הנהלת החינוך העצמאי בארץ ישראל לשלם עומד על 200 אלף ש"ח.

הסיבה לקנס הגבוה, היא הפרת פסיקתו של בג"ץ, לפיו הילדות יצטרכו ללמוד במגמה כללית בבית הספר 'בית יעקב' בעמנואל. בג"ץ טוען כי מלבד ההורים, החינוך העצמאי אשם אף הוא בהפרת הפסיקה, וזאת בשל גיבוי שהעניק, לדברי בג"ץ, להורים.

לפי ההחלטה, החינוך העצמאי ישלם 5000 ₪ על התאריכים ד' באייר התש"ע ועד ט"ו באייר התש"ע, ואחר כך מתאריך ד' בסיוון התש"ע ועד לי"א בסיוון התש"ע.

במהלך השבועות האחרונים, התגלעו בהנהלת החינוך העצמאי חילוקי דעות חריפים, סביב העמדה שיש לנקוט מול בג"ץ.

בעוד שסגן היו"ר בוימל הודיע, בהוראת הגראי"ל שטיינמן, כי יש לקיים את החלטת בג"ץ - לייזרזון גרס בתוקף כי יש להתנגד ולהתנגח עם בג"ץ. גם בוימל, הסבירו פרשנים, ידע שההורים לא יקיימו את הפסיקה, אולם הודיע על עמדת החינוך העצמאי במכתב פומבי להורים, בכדי לפטור את החינוך העצמאי מתשלום הקנס היומי בן 5,000 השקלים.

כנראה שהצעד הטקטי הזה היה חכם ואף מתוחכם.

את הסכום הנותר ישלם החינוך העצמאי על 22 הימים בהם לא מילא את הפסק לאחר הדיון השני בבג"ץ, לפיו הוחלט כי על כל יום שיעבור יצטרכו לשלם קנס של 10,000 ש"ח.

על פי החלטת בג"ץ, החינוך העצמאי לא ישלם את הקנס בימים בהם לא יתקיימו לימודים בבית הספר, כשבתות וחגים.

"הקנס בסך של 5000 ש"ח ליום, בגין הפרת פסק הדין שלא קוים מאז תחילת שנת הלימודים תש"ע – חל על המשיב מס' 3, מכוח החלטות הביזיון לגבי התקופה מתאריך ד' באייר התש"ע ועד תאריך ט"ו באייר התש"ע ואח"כ מתאריך ד' בסיוון התש"ע ועד לתאריך י"א בסיוון התש"ע", כתבו שופטי בג"ץ בהחלטתם.

ויש גם פרץ של נדיבות בג"צית: "פטרנו את המשיב מס' 3 מקנס לגבי התקופה שמתאריך ט"ז באייר התש"ע ועד לתאריך ג' בסיוון התש"ע, שכן קיבלנו הבהרתו שבתקופה זו הוא הביע נכונות לקיום פסק הדין.

"הקנס בסך של 10,000 ש"ח ליום בגין הפרת פסק הדין – חל על המשיב מתאריך י"ב בסיוון התש"ע ועד לתאריך ג' בתמוז התש"ע מועד שבו הודיע המשיב מס' 3 כי הוא מקבל על עצמו לבצע את פסק הדין.

"מימושו של פסק הדין סוכל, כידוע על ידי ההורים, על אף שאלה הודיעו בתחילה, כי 'ההורים מכבדים בית משפט רם זה, מקיימים ויקיימו כל צו אשר יינתן על ידו'.

"במניין ימי החיוב בקנס , לא יבואו בחשבון: ימי שבת ומועד , וימים בהם לא התקיימו לימודים בבית הספר על פי הנחיות משרד החינוך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}